כתיבת האותיות האחרונות
כתיבת האותיות האחרונותצילום: ניצי אילן עבור מועצה אזורית שומרון

אסתר פולארד, רעייתו של יהונתן פולארד, סיפרה השבוע על ההחלטה שקיבלו לפני 12 שנים: לכתוב ספר תורה המוקדש לקבר יוסף.

כאשר יהונתן ואסתר תפרו השבוע את יריעות ספר התורה, תיארה אסתר בהתרגשות כי החליטו לכתוב את הספר באמצעות שליח כסגולה למען שחרורו של יהונתן.

על מנת שיהונתן ייחשב כמי שכתב את ספר התורה כולו, החליטו יהונתן ואסתר להימנע מגיוס תרומות כלשהן ולממן את כל עלות הספר בעצמם. אסתר הקדישה לשם כך את חסכונותיה תוך שהם נעזרים בפריסת התשלום לאורך שנים רבות.

ספר התורה, למעט השורות האחרונות שבו, הושלם כבר לפני 11 שנה ומאז הוא מחכה, עטוף במעיל עם הכיתוב אודות הקדשתו לקבר יוסף: "נכתב על-ידי יונתן פולארד בשנת ה-26 בשבי ארה"ב בגין שירותו לעם ישראל".

"כדי שהספר ייחשב של יהונתן, שילמנו על כל ספר התורה מכספנו בזמן שלא היה לנו כסף בכלל. כבר אז לפני 12 שנים ספר התורה הוקדש לקבר יוסף והוא מחכה מאז", אמרה אסתר בהתרגשות. השבוע זכו יהונתן ורעייתו להכניס את ספר התורה לקבר יוסף בנוכחות ציבור גדול.

"אם זכיתי להגיע לכאן יחד עם אסתר כאדם חופשי אחרי 35 שנה, אין לי ספק שנזכה בעזרת ה' שגם החלום לפדות את יוסף הצדיק יתגשם בעזרת ה' ואתם והדורות הבאים יזכו להגיע לקבר יוסף יום יום ולקרוא בספר התורה הזה", אמר יהונתן.

פולארד בקבר יוסף
פולארד בקבר יוסףצילום: ניצי אילן עבור מועצה אזורית שומרון

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן בירך את הזוג ואמר: "שניכם ענקים שאי אפשר לעמוד בפניהם, עם ישראל כולו מצדיע לכם למסירות הנפש למען תורת ישראל ועם ישראל".

הרב שמואל אליהו והרב אליקים לבנון בירכו את הזוג גם הם. הרב לבנון אמר: "בזכות יוסף הצדיק, זכותו מגנה על כל עם ישראל וארץ ישראל, משיח בן יוסף יסיים את תפקידו וממנו נגיע למשיח בן דוד. ברוכים הבאים משפחת פולארד למשפחת השומרון, בעזרת ה' המשיכו בחיים טובים במדינת ישראל"

הרב שמואל אליהו שאביו ליווה את פולארד בשנים הקשות כשהיה בשבי, סיפר: "כתוב 'מבית אסורים יצא למלוך', אם אבי עליו השלום היה עכשיו איתנו, היה מברך אותך יהונתן, מבית אסורים יצא למלוך. יהי רצון במהרה בימינו אמן".