הערכת מצב ברחבת הכותל
הערכת מצב ברחבת הכותלצילום: משטרת ישראל

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה ביים היום (שישי) הערכת מצב עם פיקוד המשטרה נוכח גל האלימות בירושלים.

"סיימתי כעת לקיים הערכת מצב בירושלים עם המפכ"ל וממ"ז י-ם על מאורעות הימים האחרונים, ובפרט אתמול. עוד היו שם הסמפכ"ל, ראש אג"מ, מפקד מג"ב ועוד. אירועי השבוע האחרון בהם ערבים תוקפים יהודים בעלי חזות חרדית ומעלים לרשתות מבוצעים על רקע לאומני/גזעני, ואינם 'מעשי קונדס'. כך יש להתייחס אליהם", כתב.

"משטרת ישראל הונחתה על ידי להתייחס לכל אירוע תקיפה כזה במלוא החומרה והתקיפות. פגשתי את השוטרים והמפקדים, לא כולם צעירים, בחלקם על הרגליים עם כל הציוד 12 וגם 16 שעות. הלילה הם ביצעו בירושלים 52 מעצרים, ועוד הזרוע נטויה".

אוחנה ביקר את מערכת המשפט שנוהגת לדבריו ביד קלה מול מתפרעים עצורים, "בכל אחד מאירועי הימים האחרונים המשטרה איתרה ועצרה את התוקפים — ואלה שטרם נעצרו — יעצרו. מכאן הם בידי מערכת המשפט, וטוב תעשה מערכת המשפט אם תשכיל לעצור, להרחיק, להרתיע ולהטיל עונשים כבדים כדי לגדוע את התופעה.

משטרת מחוז ירושלים פועלת בעצימות מירבית ומתוגברת בכוחות מבחוץ, כוחות נוספים צפויים להצטרף למאמץ בשעות הקרובות — הכל במטרה להגיע לפריסה מירבית כדי להגן על שלומם וביטחונם של התושבים שומרי החוק. כנראה שלעולם לא נגיע למצב בו יהיה שוטר בכל מטר רבוע, אבל הפריסה תהיה יוצאת דופן, ותתמקד באיזורי החיכוך".

מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן התייחס לאירועים ואמר כי קבוצה של קיצוניים מבצעת פעילות אלימה, כלשונו.

"האירועים האלימים האלה הם של קבוצות קיצוניות שאין עניינן בתפילה בחודש הרמדאן, עניינן אחר ומוביל לפעילות אלימה באופן משמעותי".

"אני קורא למנהיגים במגזר הערבי לגלות אחריות, חשוב להוביל רמדאן שקט. אנחנו נמצה את הדין עם העצורים שכבר נעצרו אנחנו נמשיך בפעילות בשטח, פעילות חכמה, בפעילות מודיעין, ונמצה את הדין עם כל התוקפים".