יהודה גואטה ז"ל
יהודה גואטה ז"לבאדיבות המשפחה

יהודה גואטה (19), תלמיד הישיבה באיתמר שנפצע באורח אנוש בפיגוע הירי בצומת תפוח בתחילת השבוע נפטר מפצעיו בבית החולים בילינסון בפתח תקווה.

גואטה, תושב שכונת קריית משה בירושלים, הותיר אחריו הורים ארבעה אחים ושתי אחיות.

משפחתו מסרה, "ברוך דיין האמת. בצער רב וביגון קודר אנו מודיעים על פטירתו של בנינו, אהובנו היקר יהודה גואטה הי"ד, אשר נרצח בדמי ימיו על ידי בני עוולה".

הלוויתו של יהודה גוואטה הי"ד, תצא היום, יום חמישי, בשעה 11:00 מרחבת בית הכנסת היכל יעקב בקרית משה בירושלים ותמשיך להר המנוחות בגבעת שאול.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר, "אני שולח תנחומים עמוקים למשפחתו של יהודה גואטה ז״ל. צה"ל, השב״כ וכוחות הביטחון נמצאים במרדף אחר המחבל בן עוולה".

"אנחנו נגיע אליו בקרוב מאוד ונמצה איתו את הדין. אלו רגעים קשים עבור משפחת גואטה ועם ישראל כולו נמצא יחד איתם ביגונם הכבד", דברי נתניהו.

שר הביטחון, בני גנץ, פרסם הודעה בה כתב, "‏ליבי הלילה עם משפחת גואטה, שאיבדו הלילה את יהודה, רק בן 19, לאחר שנורה בפיגוע הנפשע בצומת תפוח. צה"ל וכל כוחות בביטחון לא ינוחו עד שיתפסו את המחבל שרצח את יהודה. תנחומיי העמוקים, הלוואי ולא תדעו עוד צער".

שר הביטחון לשעבר, יו״ר ימינה נפתלי בנט הגיב "יהודה גואטה, בן 19 בלבד, נרצח רק כי הוא יהודי שחי בארץ ישראל. לא נשלים עם המציאות הזו.

אני שולח את תנחומיי למשפחה ומחזק את ידי כוחות הביטחון ששמו ידם על המחבל בן העוולה.

אֶרְדּוֹף אוֹיְבַי וְאַשִּׂיגֵם וְלֹא אָשׁוּב עַד כַּלּוֹתָם. ברוך דיין האמת".

יוסי דגן ראש מועצת שומרון קרא להחזיר את המחסומים ביו"ש ולהקים ישוב חדש בשומרון כתגובה לרצח.

"אסון כבד - לא רק לישיבת איתמר ולהתיישבות בשומרון - אלא למדינת ישראל כולה. יהודה הי"ד לא מת מסרטן. הוא נרצח כי היה יהודי בארץ ישראל. הוא נרצח ע"י מרצח שפל, שהוסת ומומן ע"י המחבל אבו מאזן וחבריו המחבלים מרמאללה. ממשלת ישראל חייבת להתעורר", קרא דגן.

"החייים שלנו חשובים יותר מכל פוליטיקה. אני לא מוכן לשמוע שצה״ל יכיל את הארוע. החיים שלנו הם לא שורה במצגת. ממשלת ישראל חייבת להפגין עכשיו מנהיגות. אני קורא ודורש מראש הממשלה לאשר מיד להקים ישוב חדש ליד צומת תפוח, מקום הרצח ולהכפיל את הישוב איתמר בו למד יהודה הי"ד. אסור שהטרור ירגיש שהוא מנצח. צריך שיהיה ברור שעם ישראל מביס את אויביו השפלים", דברי ראש מועצת שומרון.

כוחות הביטחון המשיכו היום במצוד אחר המחבלים החשודים בביצוע פיגוע הירי. בתקשורת הפלסטינית דווח כי המפגע הוא מונתאסר שלבי, מהכפר תורמוס עיא שבאזור רמאללה, וביומיים האחרונים בשב"כ ובצה"ל התקשרו לבני משפחתו והזהירו אותם שלא לסייע לו.

בפיגוע הירי נפצעו עוד שניים מתלמידי הישיבה באיתמר - בניה פרץ מבית שאן נפצע באורח קשה ועמיחי חלא נפגע באורח קל.