יהודה גואטה הי"ד, שנרצח בפיגוע בצומת תפוח בדרכו לישיבה באיתמר בה למד, ואמש נפטר מפצעיו בבית החולים, הובא הבוקר (חמישי) למנוחות בעיר מגוריו, ירושלים.

מסע ההלוויה יוצא מבית הכנסת "היכל יעקב" הסמוך למקום מגוריו, ובו נהג יהודה להתפלל שנים רבות ועד לשבת האחרונה.

בין המשתתפים בהלוויה רב העיר ירושלים הרב שלמה משה עמאר, ראש ישיבת מרכז הרב הרב יעקב שפירא, שר ירושלים ומורשת הרב רפי פרץ, ראש העיר ירושלים משה ליאון, ח"כ אורית סטרוק, ח"כ מיכל וולדיגר, ח"כ איתמר בן גביר, ח"כ מתן כהנא, ח"כ יוסי טייב, סגן השר לשעבר הרב אלי בן דהן, ראש מועצת שומרון יוסי דגן, יהונתן פולארד ורעייתו אסתר, מנכ"ל בית החולים שערי צדק עופר מרין, מח"ט שומרון אל"מ רועי צוויג, רבנים ואישי ציבור.

מילכה, אמו של יהודה, סיפרה הבוקר בראיון לגלי צה"ל על הבן שנרצח, "הוא היה הילד השני מתוך שבעה. ילד מוכשר וחכם מאוד. עשה הכל בזריזות, רצינות והתמדה עם המון אהבה; חלם להתגייס לשייטת 13".

על האופן שבו שמעה על הפיגוע סיפרה האם, "ביום ראשון אחר הצהריים יהודה יצא מהבית, שמחתי שהוא יצא בשעות האור".

"אחותי התקשרה אליי, אמרה לי שמשהו קרה בצומת תפוח וידעה שהוא נמצא בסביבה. התקשרתי אליו, שלחתי לו הודעות, אבל הוא לא ענה. בסוף ענה לי איש צוות מהמיון ואמר לי שהוא נמצא שם", הוסיפה.

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ספד לגואטה: "אני שולח חיבוק אמיץ, כוחות ותפילות לנחמת משפחתו של יהודה גואטה, שנרצח בפיגוע הירי בצומת תפוח השבוע. כמה כאב וצער על זיו העלומים שנקטף כך על ידי מחבל בן עוולה. תחזקנה ידי כוחותינו אשר לכדו הלילה את הרוצח השפל. לא נעמוד מנגד בעוד טרור אכזרי מרים ראשו ונילחם בו בכל דרך, בהתמדה ובנחישות".

ראש עיריית ירושלים משה ליאון שהשתתף בלוויה אמר, "העיר ירושלים מרכינה ראש לזכרו של תושב העיר יהודה גואטה הי"ד, אשר נרצח בפיגוע הנורא".

זמן קצר אמש לאחר ההודעה על מותו של גואטה, כוחות הביטחון איתרו אתמול את המחבל מונתסר שלבי בעזרת מידע מודיעיני של שב"כ. "כוחות הביטחון ימשיכו לפעול בנחישות מול כל מי שביצע פיגוע טרור ומול אלו שסייעו לו", נמסר משב"כ.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך על לכידתו של המחבל: "אני משבח את השב"כ, צה"ל והמשטרה על פעולה מהירה ונחושה שהביאה ללכידתו של המחבל הנתעב שרצח את יהודה גואטה ופצע את בניה פרץ. ידה הארוכה של ישראל מגיעה לכל מי שפוגע באזרחינו".