נעם דרייפוס, תושב לוד, בכיתה שנשרפה על ידי הפורעים

יחד עם נועם דרייפוס, תושב העיר לוד ומנכ''ל מכינת מעוז, ביקרנו בתלמוד תורה שהוצת הלילה (שלישי) בידי פורעים ערבים והוא מספר על הלילה הסוער והדרמטי שעבר על חברי הגרעין בעיר.

על האירועים נודע לנועם משיחת טלפון שקיבל מסטודנטים שמצאו עצמם לכודים במתנ"ס המקומי. "היו שם שבעים סטודנטים ובוגרים נצורים", היא מספר. "היה כאן פוגרום, למרות שאני לא רוצה להשתמש במיל הזו שלקוחה ממקומות אחרים. היו כאן מאות ערבים, מבוגרים, נשים, לא אספסוף ולא כמה ילדים, הם באו ופשוט חיפשו פה דם. אין לי דרך אחרת לומר זאת".

"בחלק השני של הלילה, בסביבות השעה אחת, הסטודנטים הלכו הביתה, אבל להם לא הספיק, הם פרצו את השער, נכנסו לבית המדרש של המכינה, ניסו להצית אותו, נכנסו לבית הספר, תלמוד תורה 'מעוז חיים', וכפי שניתן לראות הצליחו להצית, אבל אנחנו פה וזו הסיבה שאנחנו פה. יש כאן מאבק על המדינה", אומר דרייפוס.

לדבריו לעיתים אנחנו שוכחים את קיומו של המאבק על המדינה ועל הארץ ובנוכחות היהודית המתעצמת בעיר זו אחת המטרות המרכזיות. "יש כאן כשבעים משפחות ועשרות סטודנטים שפשוט חיים כאן את החיים הכי נורמאליים בעולם, ולפעמים אנחנו מקבלים תזכורת למה אנחנו פה".

על האירוע בו נהרג אחד הפורעים מספר דרייפוס כי מבלי להכיר את הפרטים הוא יכול לומר בוודאות שהירי בוצע כהצלת חיים. "אני חי כאן, אני לוחם בדובדבן, זה הבית שלי ואני לא מפחד, אבל הרגשתי בסכנת חיים, ואם מישהו ירה במישהו בוודאות אני יכול לומר שהלהט שהיה כאן ברחובות היה להט של חיפוש דם ואם מישהו ירה הוא הרגיש בסכנת חיים".

דרייפוס מבהיר שהאירועים לא ממש נרגעו אלא שעם עליית הבוקר והחזרה לחיי יום שגרתיים הדברים השתנו, "אנחנו לא יודעי מה יילד יום. האירועים יירגעו כשיגיעו לכאן עוד חמישים משפחות ועוד חמישים סטודנטים, כשנהיה כאן יותר המשקל שלנו יהיה משמעותי יותר ומעט מהאור ידחה הרבה מהחושך. יש כאן הרבה אור ואמונה של אנשים שחיים חיי שליחות בלוד של 2021. זה לא תרפ"ט. זה לא נתפס, אבל אנחנו פה כדי להיות עוד יותר גדולים".