מבצע שומר החומות: כוחות אוויריים וקרקעיים של צה״ל תקפו הלילה (שישי) ברצועת עזה.

צה''ל הגביר את האש לעבר יעדי הטרור באמצעות ירי מכלי טיס של חיל האוויר משולב ירי ארטילרי של תותחנים ושיריון.

תושבי עוטף עזה מדווחים על פיצוצים אדירים שנשמעים במרחב כתוצאה מהתקיפה המאסיבית של צה''ל ברצועה.

צה"ל קרא לתושבי יישובי עוטף עזה במרחק של עד 4 קילומטרים מגבול הרצועה להישאר במרחב המוגן עד להודעה חדשה.

במקביל לתקיפות הנרחבות, מטחים כבדים של רקטות נורו ליישובי הדרום והשפלה. רקטה פגעה בבית באשקלון ובנס לא היו נפגעים.

בתקרית אחרת פגעה רקטה בבית שבע קומות באשקלון. גבר כבן 60 נפצע באורח קשה, גבר בשנות ה-50 לחייו נפצע באורח קשה ואדם נוסף בשנות ה-90 לחייו נפצע קל מרסיסים.

צוות מד"א שהגיע למקום העניק להם טיפול רפואי ופינה אותם לבית החולים ברזילי בעיר.

בסביבות השעה 05:30 נורו מטחים נוספים לעבר יישובי עוטף עזה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו: ״אמרתי שאנחנו נגבה מחיר כבד מאוד מהחמאס, אנחנו עושים זאת ואנחנו נמשיך לעשות זאת בעוצמה רבה. המילה האחרונה לא נאמרה והמבצע הזה יימשך ככל שיידרש״.

אמש נהרגה אישה בת 87 ממושב שתולים ליד אשדוד לאחר שרצה לממ"ד ונחבלה בראשה. צוות מד"א שהוזעק לביתה נאלץ לקבוע את מותה.

אהרון זנו חובש באיחוד הצלה סיפר: "לדברי בני המשפחה היא החליקה ונחבלה בראשה כשמיהרה למרחב מוגן בעקבות האזעקה. ביצענו בה פעולות החייאה ממושכות בסיוע פרמדיק שנאלץ בתום מאמצי ההחייאה לקבוע את מותה".

רקטה התפוצצה אמש בין כמה בתים בבאר שבע, אין נפגעים. מנכ"ל מד"א, אלי בין, סיפר: "לאחר סריקות של צוותי מד"א - אין נפגעים בגוף, יש שתי נפגעות חרדה שמטופלות במקום. הצוותים ממשיכים לסרוק, אך לא התקבלו פניות נוספות במוקד".

מעלה מ-300 שיגורים נספרו אתמול. אזעקות נשמעו באשדוד, מודיעין, לוד, רמלה, יישובי השפלה אזור אשקלון ואשדוד, ומטחים כבדים של רקטות שוגרו מרצועת עזה.

מטוס קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו מוקדם יותר מספר מבנים בהם מאוכסנים אמצעי לחימה רבים של ארגון החמאס והג'יהאד האיסלאמי. אחד ממחסני האמל''ח שהותקפו היה בביתו של פעיל מהמערך הימי של חמאס.

מאז שעות הבוקר חיסל צה''ל שבע שבע חוליות נ"ט במרחב רצועת עזה. מטוסי קרב של צה"ל תקפו גם את מטה מנגנון ביטחון הפנים של ארגון הטרור חמאס, אשר בו מאוחסנים אמצעי לחימה. כמו כן, במטה נמצאים משרדו של ראש ביטחון הפנים של רפיח ומחלקות נוספות.

מוקדם יותר נורו שלוש רקטות מלבנון לעבר שלומי בגליל, ונפלו בחופי הים מול הגליל. לא היו נפגעים ולא הופעלה התרעה בשל העובדה שהרקטות נפלו בים ולא בקרבת בתי מגורים. תושבי האזור שמעו פיצוצים באזור.

מטחים כבדים של רקטות שוגרו אמש גם לעבר יישובי דרום הארץ, כולל באר שבע, הפזורה הבדואית ועוטף עזה. שר הביטחון, בני גנץ, אישר לצה"ל לגייס עוד 9,000 אנשי מילואים בצו קריאה חריג בהתאם לצרכים המבצעיים, זאת לאחר הערכת מצב ביטחונית.

אנשי המילואים נמנים על המערך הלוחם ועל המפקדות התומכות במבצע "שומר החומות", ויוצבו בפיקוד הדרום וכן בפיקוד המרכז ובפיקוד הצפון, במקום כוחות שהוקפצו מהגזרה למשימות אחרות.

גורם מדיני בכיר אמר אתמול ''אנחנו לא פוסלים כניסה קרקעית'' וסיפר כי הנושא עלה אתמול בדיוני הקבינט. צה''ל נערך לאופציה של כניסה קרקעית ומזרים כוחות לוחמים לאוגדת עזה.

הרמטכ''ל רא''ל אביב כוכבי הורה על עוצר יציאות במערך הלוחם: כלל החיילים יישארו בצבא ולא ייצאו לביתם עד להודעה חדשה. בנוסף החליט הרמטכ''ל להרחיב את גיוס המילואים. סוללה נוספת של כיפת ברזל תהפוך למבצעית.

בשעות הצהריים נורה מטח כבד לעבר תל אביב, גוש דן, אזור השרון, באר שבע, אשקלון וערי השפלה. הערכה היא שכ-100 רקטות נורו לעבר מדינת ישראל בתוך זמן קצר.

חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי לארבעה נפגעים במצב בינוני וקל. ילד בן 7 נפצע באורח בינוני בגפיים בדרכו למרחב מוגן בגזרת מישור החוף ופונה בניידת טיפול נמרץ לבי"ח שיבא תל השומר כשהוא בהכרה מלאה.

במועצה איזורית לכיש חובשים העניקו טיפול רפואי לאישה כבת 60 במצב קל עם רסיסי זכוכיות, אישה כבת 40 שנחבלה באורח קל בדרכה למרחב המוגן ואישה נפגעת חרדה.

רקטה נחתה בשטח פתוח במועצה האזורית חבל אילות, הסמוכה לאילת ככל הנראה ניסיון של חמאס לפגוע בשדה התעופה רמון. הזרוע הצבאית של חמאס קיבלה אחריות למטח: "נקמה על חיסול מפקדינו, ירינו גם לשדה התעופה רמון ליד אילת".

במקביל דווח כי באחד מיישובי שער הנגב שבעוטף עזה אותר רחפן שאליו קשור מטען נפץ. הרחפן נוטרל על ידי חבלן. אין נזק לרכוש ואין נפגעים בגוף.

מוקדם יותר ביקר ראש הממשלה בנימין נתניהו בסוללת כיפת ברזל באזור מרכז הארץ וציין כי המערכה הנוכחית לא צפויה להסתיים בקרוב.

"אני פה באחת הסוללות של כיפת ברזל, המפקדים, החיילות והחיילים עושים עבודה יוצאת מן הכלל בהגנה על שמי ישראל ואזרחי ישראל. אי אפשר להגיע ל-100% אבל הם מגיעים קרוב מאוד לזה, וכולנו מעריכים את זה פעמיים: אחת בהגנה, ושתיים בהתקפה", אמר.

ראש הממשלה ציין, "פעולות ההגנה של סוללות כיפת ברזל נותנות לנו מרחב תקיפה, וצה''ל תקף כבר מאות מטרות, עוד מעט נעבור את ה-1,000, ואנחנו ממשיכים להכות בחמאס תוך כדי הגנה על אזרחינו".

"זה ייקח עוד זמן אבל בתקיפות רבה, הן בהגנה והן בהתקפה אנחנו נשיג את המטרה שלנו - להשיב את השקט למדינת ישראל", הדגיש נתניהו.

רה"מ נתניהו קיבל סקירה במקום ממפקד הגנ"א תא"ל גלעד בירן, מג"ד 137 סא"ל מאור גבריאל ומפקד הסוללה רס"ן אסף אוחנה.

בתום הסקירה שוחח רה"מ נתניהו עם הלוחמים של כיפת ברזל ושמע מהם על הפעילות המבצעית. רה"מ נתניהו הודה לצוות על תרומתו לביטחון תושבי ישראל.

בכירת מפלגת ימינה חברת הכנסת איילת שקד כתבה "משטרת ישראל הניפה דגל לבן. יש להכניס עוד היום כוחות צבא לערים המעורבות ולמרכז הנגב ולהחזיר את השליטה לידי הריבון. אם כדי לפנות יהודים מגוש קטיף אפשר היה להפעיל צבא, אין שום סיבה לא לפעול באותו אופן, כדי להגן עליהם".

יו"ר תקווה חדשה גדעון סער תקף "כשככה מנהלים מדינה - אלה בדיוק התוצאות. לתפקוד העלוב של משטרת ישראל באירועי הימים האחרונים יש קשר ישיר לריסוק השיטתי ולהקפדה היתרה במינוי אנשים לא מתאימים (בדרג הפוליטי והמקצועי) לתפקידים החשובים ביותר", כתב סער.