מחשש להתפרעויות: המשטרה החליטה להחמיר את ההגבלות על העיר לוד ולאסור כניסת זרים אל העיר כבר מהשעה 17:00 אחר הצהריים (חמישי). מהשעה 20:00 יוטל עוצר לילי עד השעה 04:00 לפנות בוקר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הערכת מצב במפקדת משמר הגבול בלוד עם השר לביטחון פנים, ראש המל״ל, המפכ״ל, ראש השב״כ ובכירים נוספים.

"האירוע לא פלילי רגיל, יש פה גורמים לאומניים שפורעים חוק ואת מסגרת מדינת ישראל", אמר נתניהו. ''מול איום כזה יש אפשרות להשתמש במעצרים מנהליים, גיוס כוחות מילואים שמתקיים עכשיו ושימוש בחיילי צה"ל - זה נעשה במדינות אחרות וגם במדינת ישראל".

ראש הממשלה הוסיף: "לא יכול להגיד שאנחנו לא בפני הסלמה - המודיעין שיש לנו אומר שיתכן מאוד שהאלימות תגבר בימים הקרובים".

נתניהו פנה ללוחמי מג"ב בלוד והדגיש: "אנחנו צריכים להשיב את השקט לתושבים, אנחנו שומעים שאולי אתם מפחדים מחקירות, ניתן לכם את כל הכלים. יש לכם את הגיבוי המלא שלנו, אל תחששו מוועדות חקירה".

מבצע שומר החומות: הרמטכ''ל רא''ל אביב כוכבי הורה היום (חמישי) על עוצר יציאות במערך הלוחם: כלל החיילים יישארו בצבא ולא ייצאו לביתם עד להודעה חדשה.

בנוסף החליט הרמטכ''ל להרחיב את גיוס המילואים עד ל-7000 חיילים, חלקם למערך הלוחם וחלקם לפיקוד העורף.

בשעות האחרונות נורה מטח כבד לעבר תל אביב, גוש דן, אזור השרון, באר שבע, אשקלון וערי השפלה. הערכה היא כי כ-100 רקטות נורו לעבר מדינת ישראל בתוך זמן קצר.

חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי לארבעה נפגעים במצב בינוני וקל. ילד בן 7 נפצע באורח בינוני בגפיים בדרכו למרחב מוגן בגזרת מישור החוף ופונה בניידת טיפול נמרץ לבי"ח שיבא תל השומר כשהוא בהכרה מלאה.

במועצה איזורית לכיש חובשים העניקו טיפול רפואי לאישה כבת 60 במצב קל עם רסיסי זכוכיות, אישה כבת 40 שנחבלה באורח קל בדרכה למרחב המוגן ואישה נפגעת חרדה.

רקטה נחתה בשטח פתוח במועצה האזורית חבל אילות, הסמוכה לאילת ככל הנראה ניסיון של חמאס לפגוע בשדה התעופה רמון. הזרוע הצבאית של חמאס קיבלה אחריות למטח: "נקמה על חיסול מפקדינו, ירינו גם לשדה התעופה רמון ליד אילת".

במקביל דווח כי באחד מיישובי שער הנגב שבעוטף עזה אותר רחפן שאליו קשור מטען נפץ. הרחפן נוטרל על ידי חבלן. אין נזק לרכוש ואין נפגעים בגוף.

מוקדם יותר ביקר ראש הממשלה בנימין נתניהו בסוללת כיפת ברזל באזור מרכז הארץ וציין כי המערכה הנוכחית לא צפויה להסתיים בקרוב.

"אני פה באחת הסוללות של כיפת ברזל, המפקדים, החיילות והחיילים עושים עבודה יוצאת מן הכלל בהגנה על שמי ישראל ואזרחי ישראל. אי אפשר להגיע ל-100% אבל הם מגיעים קרוב מאוד לזה, וכולנו מעריכים את זה פעמיים: אחת בהגנה, ושתיים בהתקפה", אמר.

ראש הממשלה ציין, "פעולות ההגנה של סוללות כיפת ברזל נותנות לנו מרחב תקיפה, וצה''ל תקף כבר מאות מטרות, עוד מעט נעבור את ה-1,000, ואנחנו ממשיכים להכות בחמאס תוך כדי הגנה על אזרחינו".

"זה ייקח עוד זמן אבל בתקיפות רבה, הן בהגנה והן בהתקפה אנחנו נשיג את המטרה שלנו - להשיב את השקט למדינת ישראל", הדגיש נתניהו.

רה"מ נתניהו קיבל סקירה במקום ממפקד הגנ"א תא"ל גלעד בירן, מג"ד 137 סא"ל מאור גבריאל ומפקד הסוללה רס"ן אסף אוחנה.

בתום הסקירה שוחח רה"מ נתניהו עם הלוחמים של כיפת ברזל ושמע מהם על הפעילות המבצעית. רה"מ נתניהו הודה לצוות על תרומתו לביטחון תושבי ישראל.

בכירת מפלגת ימינה חברת הכנסת איילת שקד כתבה "משטרת ישראל הניפה דגל לבן. יש להכניס עוד היום כוחות צבא לערים המעורבות ולמרכז הנגב ולהחזיר את השליטה לידי הריבון. אם כדי לפנות יהודים מגוש קטיף אפשר היה להפעיל צבא, אין שום סיבה לא לפעול באותו אופן, כדי להגן עליהם".

יו"ר תקווה חדשה גדעון סער תקף "כשככה מנהלים מדינה - אלה בדיוק התוצאות. לתפקוד העלוב של משטרת ישראל באירועי הימים האחרונים יש קשר ישיר לריסוק השיטתי ולהקפדה היתרה במינוי אנשים לא מתאימים (בדרג הפוליטי והמקצועי) לתפקידים החשובים ביותר", כתב סער.