אלי אבידר
אלי אבידרצילום: Olivier Fitoussi/Flash90

יו"ר הקואליציה ח"כ עידית סילמן, סגנה ח"כ בועז טופורובסקי והשר זאב אלקין ייפגשו בצהריים (ראשון) כדי לתאם את התנהלות הקואליציה בכנסת בימים הקרובים.

האופוזיציה צפויה לבקש הצבעה שמית בהצבעות על השבעת הממשלה ובחירת יו"ר הכנסת, ובקואליציה שרק נולדה יצטרכו לוודא שכל 61 תומכיה מצביעים על פי התכנון.

סילמן, טופורובסקי ואלקין ישוחחו היום עם ח"כ אלי אבידר מישראל ביתנו שהפתיע אמש בהחלטתו להתנהל כסיעת יחיד. אבידר לא קיבל אף תפקיד במסגרת רשימת המינויים של הממשלה החדשה אך בקואליציה החדשה יוודאו שהוא יתמוך בממשלת השינוי.

אבידר אמר בשיחות סגורות כי הוא מאוכזב מאוד מאביגדור ליברמן שהציע לו לכהן כשר במשרד האוצר תחת ליברמן. "אין לי שום עניין בתפקיד רק כדי שייקראו לי שר", אבר אבידן, "נעבור את ההשבעה היום, לא אהיה זה שאפיל את הממשלה אבל אחר כך - כל האפשרויות על השולחן".

בתוך כך, ח"כ עמיחי שיקלי מסיעת ימינה תקף את העובדה שפרקליטת השמאל עו"ד גבי לסקי תיכנס לכנסת במסגרת החוק הנורבגי, לאחר ששניים מחברי ''מרצ'' יתפטרו מהממשלה. ''מפלגה ציונית ללא ספק. תגידו שלום לשותפה החדשה של בנט וגדעון. גבי לסקי, סנגוריתם של שונאי ישראל, שצפויה להיכנס לכנסת במסגרת החוק הנורווגי מטעם מרצ. לאן נוליך את החרפה'', תהה שיקלי.

גבי לסקי היתה חברת מועצת העיר תל אביב-יפו מטעם מפלגת מרצ והיתה גם מזכ"לית שלום עכשיו. כעורכת דין היא ייצגה בין היתר את עהד תמימ שהכתה חיילי צה"ל במספר אירועים בכפר נבי סאלח.