נפתלי בנט
נפתלי בנטצילום: קובי גדעון, לע"מ

הממשלה ה-36 בראשות נפתלי בנט התכנסה הערב (ראשון) לישיבה ראשונה, סמלית וחגיגית במשכן הכנסת.

בנט בירך ''שהחיינו'' בפתח דבריו, ואמר: ''אנחנו בפתחם של ימים חדשים. תלאות ההקמה של ממשלת האחדות מאחורינו, ועכשיו – אזרחי ישראל כולם נושאים אלינו את עיניהם וחובת ההוכחה עלינו.

"אנחנו נפעל יחד, בשותפות ובאחריות, כדי לאחות את הקרע בעם ובאופן מיידי להחזיר את המדינה לתפקוד סדיר אחרי תקופה ארוכה של שיתוק, של מריבות, עם הפנים קדימה''.

כעקיצה לנוהג שהיה בתקופת נתניהו, בנט הדגיש: ''אנחנו נתחיל את הישיבות בזמן. המלצה, כי לא בהכרח ניפגש עד הפגישה הבאה - את מנכ"לי המשרד תבחרו בקפידה, לא בחיפזון. אין דחיפות. בכל המשרדים שאני נכנסתי - המשכתי עם המנכ"לים".

"אני מאמין בכם, בכל אחד מכם. יש כאן מצב מיוחד שהשרים מתאימים במיוחד לתפקידיהם וזה מרענן.
כדי שהמהלך הזה יצליח, נצטרך לשמור על איפוק בהיבטים האידיאולוגיים. להתמקד בעשייה מעשית, בחיים עצמם. סלילת כבישים, חינוך, בריאות, כלכלה, ביטחון. וזה ישמור על יציבות הממשלה. איש איש במשרדו ובעשייתו העתידה לבוא. בעזרת השם, נעשה וגם נצליח''.

בנט סיים את דבריו במילותיו של רבי אלימלך מליז'נסק: ''אַדְּרַבָּה, תֵּן בְּלִבֵּנוּ שֶׁנִּרְאֶה כָּל אֶחָד מַעֲלַת חֲבֵרֵינוּ וְלא חֶסְרונָם, וְשֶׁנְּדַבֵּר כָּל אֶחָד אֶת חֲבֵרו בַּדֶּרֶךְ הַיָּשָׁר וְהָרָצוּי לְפָנֶיךָ, ואַל יַעֲלֶה שׁוּם שנְאָה מֵאֶחָד עַל חֲבֵרו חָלִילָה. תודה רבה".

ראש הממשלה החליפי ושר החוץ יאיר לפיד אמר בישיבת הממשלה הראשונה: "מה שהקים את הממשלה זה חברות ואמון, ומה שיחזיק אותה זה חברות ואמון. אם נדע לסמוך אחד על השני ולעבוד ביחד - הדבר יצליח".

לשכת ראש הממשלה היוצא, בנימין נתניהו, תיאמה עם לשכת ראש הממשלה הנכנס, נפתלי בנט, פגישת חפיפה בין השניים שתיערך מחר בשעות הצהריים במשרד ראש הממשלה בירושלים. נתניהו מסרב לערוך טקס חילופין רשמי.

נתניהו אמר: ''זה ערב חג באולפני הטלוויזיה אבל ערב לא קל למיליוני אזרחי ישראל. אני מבקש מכם: אל תיפול רוחכם. אנחנו נחזור - ומהר יותר ממה שאתם חושבים''.

מוקדם יותר נאם בנט במליאת הכנסת. הח"כים החרדים השמיעו קריאות ביניים: "נוכל, גונב את קולות הבוחרים שלך".

חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ', מיכל וולדיגר ואורית סטרוק הוצאו מהמליאה לאחר שנופפו בתמונות של נרצחי טרור. גם ח"כ בן גביר הוצא מהאולם לאחר שהניף דגל שחור.

בנט פתח את נאומו במילות תודה לרה"מ היוצא נתניהו: "תודה לך אדוני רה"מ על שירות ארוך שנים ועטור הישגים למען מדינת ישראל. כרה"מ פעלת לאורך שנים רבות במסירות לביצור עוצמתה המדינית, הביטחונית".

התשובה של בנט לקריאות הבינייםערוץ כנסת

ראיתיך לא פעם מקרוב בדיונים ביטחוניים ארוכים בשעות הקטנות של הלילה שואל, חוקר ודורש מתוך תחושה של כובד האחריות. בנימין ושרה נתניהו, לאורך הדרך לא תמיד הסכמנו אבל שניכם הקרבתם המון מבחינה אישית כדי לשרת את העם שלנו. הכרת הטוב היא ערך יסוד ביהדות, וזה הזמן של העם לומר לכם תודה", אמר בנט.

בנט אמר כי "אנחנו נפתח פרק חדש ביחסים עם אזרחי ישראל הערביים. חייב לתת את הקרדיט לראש הממשלה נתניהו שפרץ את הדרך בסדרת מפגשים עם מנסור עבאס".

"אנחנו מבינים את מצוקותיה וצריכה של החברה הערבית. הם זועקים שנסייע במאבק בפשיעה, מצוקת דיור, הפערים בחינוך, אנחנו נתחיל בתהליך נכון להסדרת ההתיישבות הבדואית בנגב כדי שהם יוכלו לחיות בכבוד. כל מי שנסע לים המלח דרך ערד לפני 20 שנה ועכשיו רואה את ההזנחה''.

''לפיד יוביל תהליך שיקום במשרד החוץ; ליברמן יוביל תוכנית להחזרת מובטלי הקורונה לעבודה. נגדיל את קצבת ההכנסה לקשישים ל-70% ונפתח תחרות במערך הכשרות. היוזמה של סער לפיצול תפקיד היועמ"ש היא צעד ראשון ומשמעותי שלא נעשה כבר שנים''.

נתניהו עוקץ: בנט תמיד עושה ההיפך ממה שהוא מבטיחערוץ כנסת

ראש האופוזיציה המיועד בנימין נתניהו נאם גם הוא במליאת הכנסת ותקף את הממשלה החדשה בראשות נפתלי בנט ויאיר לפיד. ''שמעתי את הדברים של בנט על איראן. עכשיו אני מודאג שבעתיים. בנט תמיד עושה הפוך ממה שהוא מבטיח. הוא יילחם באיראן כמו שהוא לא ישב עם מנסור עבאס, יאיר לפיד העבודה ומרצ'', אמר נתניהו.

"לנפתלי בנט אין את כוח העמידה בנושא האיראני. ראש ממשלה חייב להיות מסוגל להגיד לא לנשיא ארצות הברית. באיראן חוגגים היום כי הם מבינים שמהיום יש ממשלה חלשה ורופסת שתיישר קו עם תכתיבי הקהילה הבינלאומית. יש לי מסר בשבילם: לאופוזיציה בישראל יהיה קול ברור וחזק''.

נתניהו "אמשיך למלא את השליחות של חיי- להבטיח את קיומה של המדינה"ערוץ כנסת

ראש הממשלה החליפי ושר החוץ המיועד ח"כ יאיר לפיד עלה לנאום במליאת הכנסת והודיע: "אני אוותר על הנאום שתכננתי לשאת, עליתי הנה רק מסיבה אחת, אני רוצה לבקש סליחה מאימא שלי, בת 86. אנחנו לא בקלות מבקשים ממנה לעלות לירושלים ועשינו את זה כי בכך הנחתי שאתם תצליחו להתגבר על עצמכם ולנהוג בממלכתיות ברגע החשוב הזה, והיא תראה איך מתחלף שלטון.

''כשהיא נולדה עוד לא הייתה מדינת ישראל, לא היה לנו פרלמנט ורציתי שהיא תהיה גאה בהליך הדמוקרטי הישראלי. ובמקום זה היא וכל אזרח ישראלי אחר גם מתבייש בכם וגם נזכר למה הגיע הזמן להחליף אתכם", כך לפיד.

הנאום הקצר של ראש הממשלה החליפי יאיר לפידערוץ כנסת