צופיה וילדיה ביישוב אביתר
צופיה וילדיה ביישוב אביתרצילום: רועי חדי

צופיה טנא-בורובסקי, אלמנתו של אביתר בורובסקי שנרצח בפיגוע דקירה בצומת תפוח ב-2013, עברה לגור ביישוב אביתר שקרוי על שמו והוקם בחודש שעבר.

צופיה אמרה: "אנחנו מתרגשים לגור כאן. מבחינתנו זו התשובה הכי נכונה לטרור וכל מה שהולך כאן מסביב. אני והילדים גאים בכך שיש יישוב לזכר אבא שלהם, זה מרגש אותנו מאוד".

יו"ר המועצה האזורית שומרון יוסי דגן ויו"ר תנועת נחלה צבי אלימלך שרבף בירכו את צופיה על המעבר, ודגן אמר: "אין דבר מרגש יותר מלראות אותה כאן, מתרגשת לקבוע את המזוזה בביתה, ואת הילדים היקרים של אביתר הי"ד מתרגשים מלתקוע מסמרים בשלט עם שם המשפחה על הדלת".

משפחהת טנא-בורובסקי קבעה מזוזה בביתה החדש באביתר. יוסי דגן אמר: ''אני קורא מכאן לכל שרי הממשלה, גם כשיש ויכוחים פוליטיים עדיין יש דברים שהם מעבר, יש ערכים שהם בסיסיים וראשוניים לכל דבר ועניין. הגיע הזמן שנצא מהוויכוחים הפוליטיים הקטנוניים בכנסת ונתרכז מאחורי מעשה רענן, נכון, ציוני, ערכי ויהודי כל כך חשוב. אביתר הוא המקום הזה.

"האויבים אלו הערבים כאן מסביב, מביתא, אלו מתוכם שזורקים אבנים על חיילי צה"ל, הם האויבים וכשהם בונים לא חוקי והם משתלטים בכוונה על שטחי C, להם לא עושים שום דבר. זה עוול. המקום הזה צריך להיות מוסדר וחמישים המשפחות כאן צריכות לקבל צל"ש ולא פינוי", הוסיף דגן.

יו"ר תנועת נחלה, צבי אלימלך שרבף, ברך על הצטרפות משפחת טנא-בורובסקי לישוב ומסר "אנחנו מתרגשים מאוד בכניסתם של בני משפחת טנא-בורובסקי, המשפחה ה-52 בישוב אביתר. זאת סגירת מעגל מאוד מרגשת. לצערנו אביתר נרצח כאן, בצומת תפוח, לפני שמונה שנים, והדבר המתבקש כבר אז היה להקים כאן ישוב על שמו וכעת אנחנו שמחים שהישוב הזה קם ומתפתח. אנחנו קוראים לשרי הממשלה לאשר לאלתר את הישוב הזה כי זה מעשה ציוני פשוט ונכון".

נזכיר כי בימים האחרונים נסללה הדרך לאישור היישוב., זאת לאחר שמועצה אזורית שומרון הניחה במנהל האזרחי תוכנית תב"ע מאושרת על ידי כלל הגורמים במועצה ובחתימתו של ראש המועצה יוסי דגן. כעת ממתינים תושבי היישוב לחתימתו של שר הביטחון גנץ לאישור היישוב. נציין כי אתמול נחנך ביישוב גן ילדים חדש, אשר מצטרף למעון, בית כנסת ומבנים רבים נוספים באביתר.