חיסון לקורונה
חיסון לקורונהצילום: Yonatan Sindel/Flash90

צוות טיפול מגפות ממליץ למשרד הבריאות לחסן בחיסון שלישי נגד נגיף קורונה את אוכלוסיית המבוגרים.

ממשרד הבריאות נמסר כי הדעות נחלקו ביחס לגיל המחוסנים (בין 60-70). ההמלצה הועברה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש שצפוי לקבל החלטה בימים הקרובים.

במהלך הדיון הוצג נתון מדאיג המצביע על ירידה ביעילות החיסון אצל בני 60 ומעלה מ-97% בחודש אפריל, ל-81% במהלך חודש יולי.

בין המומחים עלתה השאלה האם לשנות את רף החיסון ולהעלות אותו לגיל מאוחר יותר, אך את ההכרעה בנושא עתיד לקבל מנכ"ל משרד הבריאות.

היום (חמישי) יקיים ראש הממשלה נפתלי בנט דיון בנושא יחד עם שר הבריאות ניצן הורוביץ וצמרת משרדו ושם תתקבל ההחלטה אם לצאת לחיסון שלישי.

העיתון 'ידיעות אחרונות' פרסם כי משרד הבריאות נערך באופן אינטנסיבי להתחיל במתן המנה השלישית לאוכלוסיית המבוגרת – כבר בשבוע הבא.

בתוך כך, אצל כ-2,000 ישראלים שכבר קיבלו בשבועיים האחרונים את החיסון השלישי נגד קורונה, לא התגלו תופעות חריגות או מיוחדות ביחס לחיסונים הראשונים.

מנתונים פנימיים של קופות חולים ובתי חולים, שנחשפו בעיתון 'ישראל היום' מתברר שהמנה השלישית של החיסון בטוחה וכי מרבית תופעות הלוואי בעקבות החיסון השלישי, כמו חום או כאבים באזור הדקירה של זריקת החיסון, חלפו לרוב כעבור שעות או ימים.

המנה השלישית של החיסון ניתנת בארבע קופות החולים ובבתי החולים הגדולים בארץ, במסגרת ההנחיות המיוחדות של משרד הבריאות למי שמערכת החיסון שלהם פגועה כמו מושתלי איברים, חולים עם חלק ממחלות הסרטן ואחרים - בכל הגילים.

בתוך כך, פרופ' גליה רהב, ראש היחידה למחלות זיהומיות בבית החולים שיבא, הביעה בראיון ל-103FM את דעתה בנושא והסבירה מדוע היא מאמינה שכדאי להעניק את החיסון השלישי גם לפני שבוצע מחקר.

"הייתי שמחה אם היה לנו מידע לגבי חיסון שלישי לקשישים מבחינת בטיחות ויעילות, אך עם המספרים שאנו רואים וההתפשטות הנוכחית, כבר אין לנו זמן לחכות למחקר", דברי רהב שתוביל מחקר לגבי מקבלי החיסון השלישי.