המערכת המכונה MUSIC (MUlti-Spectral Infrared Countermeasure - מערכת לשיבוש אינפרא-אדום רב צבעית) נועדה להתגבר על איום הולך וגובר זה למטוסי נוסעים. מערכת MUSIC מספקת הגנה ראשונה מסוגה מפני טילי כתף ומתבססת על הובלתה הטכנולוגית של אלאופ בתחום מערכות לייזר מתקדמות, מערכות תרמיות ומערכות הכוון מהירות, ועל ניסיונה באינטגרציית מערכות והתקנות במטוסים.

נמסר כי, MUSIC היא מערכת אוטומטית, הפועלת ללא התערבות הטייס, אשר מגלה, רוכשת, עוקבת ומשבשת טילים המשוגרים לעבר המטוס. MUSIC כוללת יחידת התרעה כלל כיוונית המספקת את ההתראה הראשונית על שיגור טיל אל עבר המטוס, מערכת עקיבה תרמית העוקבת אחרי הטיל ולייזר שיבוש המשדר אותות לייזר שגורמים לטיל לסטות ממסלולו ולהחטיא את המטוס.

לכתב עתי"ם שדיווח על הפיתוח החדש נמסר עוד, כי טכנולוגיית הלייזר החדישה שבלב מערכת MUSIC פותחה על ידי אלאופ במסגרת תכנית פיתוח ממוקדת וייעודית והנה בעלת מספר מאפיינים ייחודיים ובהם יכולת לשבש מגוון רחב של טילים. המכלול הכולל את לייזר השיבוש של המערכת תוכנן להשתלב עם כל סוגי מערכות ההתראה המיוצרות בארץ ובעולם, מכ"מיות ואלקטרו-אופטיות, עובדה המאפשרת גמישות מרבית בהענות לדרישותיו הייחודיות של כל לקוח.

בשל ממדיה הפיזיים הקטנים, המערכת לא פוגעת בביצועי המטוס, יכולת הנשיאה, צריכת הדלק או עלויות התחזוקה של המטוס.

צויין, כי v MUSIC היא מערכת בטיחותית ביותר, המבוססת על לייזר בטוח עין (eye-safe), עובדה המהווה שיקול מרכזי באישור המערכת על ידי רשויות התעופה האזרחיות כגון רשות התעופה האזרחית בארץ או ה- FAA בארה"ב.

כמערכת הגנה בפני טילי כתף, MUSIC מהווה פתרון מתקדם וחדשני לאיום הטרור כנגד מטוסי נוסעים. (ש)