בנט לשרים: אל תרעידו את הספינה, העם שבע ריביםגיל יוחנן‎‎

ראש הממשלה נפתלי בנט הכריז בפתח ישיבת הממשלה הבוקר (ראשון) כי ישראל יוצאת מהגל הרביעי של הקורונה, אך ''הרגל נשארת על הגז''.

בנט אמר: "בשעה טובה - בסוף השבוע ירד מספר החולים הקשים בקורונה מתחת ל-400, והמגמה החיובית נמשכת.

"אפשר לומר בזהירות שאנחנו מנצחים את הגל הרביעי, את גל הדלתא, אבל - זה לא נגמר עד שזה נגמר. אנחנו לא מורידים את הרגל מהגז, ולא מורידים מסכות".

ראש הממשלה סיפר: ''משרדי הבריאות והחינוך יגישו לי המלצות בעקבות פיילוט הכיתה הירוקה ומחר נקבל החלטה סופית בעניין הרחבת הכיתה הירוקה לכלל מערכת החינוך ולגני הילדים. ההיגיון החדש הוא בדיקות במקום בידודים".

734 מאומתים חדשים לקורונה אובחנו אתמול בישראל. שיעור הבדיקות החיוביות - 1.63%. 388 חולים מאושפזים במצב קשה, מהם 157 מונשמים.

בנט התייחס בישיבת הממשלה לתקציב המדינה שיובא לאישור הכנסת בשבועות הקרובים, ''מדובר בתקציב חשוב, גדוש רפורמות, שמחזיר סוף סוף את המדינה למסלול ומביא בשורות רבות לאזרחי מדינת ישראל. כאן מגיעה מילה טובה לידידי, שר האוצר אביגדור ליברמן, ובכלל לכל שרי הממשלה על שיתוף הפעולה.

"אני קורא כאן לחבריי סביב שולחן הממשלה, ובמיוחד לחברי הכנסת בקואליציה: אנחנו צריכים עכשיו להתמקד בהעברת התקציב, זו המשימה העיקרית לשבועות הקרובים. לשמור על היציבות הקואליציונית כדי שנוכל לקדם את המטרות המשותפות שלשמן התכנסנו ויצאנו לדרך יחד. בואו נתמקד, במיוחד בשבועות הקרובים ובכלל, במשותף ולא במחלוקות''.

ראש הממשלה ביקש מהשרים להימנע מהתבטאויות ומעשים שיערערו את יציבות הקואליציה: "אין טעם להרעיד את הספינה. גם כשממש בוער להגיב, כשמישהו בטוח שהוא צודק - לחשוב על המטרה הגדולה יותר. העם שבע מחלוקות וריבים קטנוניים, הוא מצפה מאיתנו, מחברי הממשלה וחברי הקואליציה, למשהו אחר. אני משוכנע שנצליח".