יונתן בן ארצי
יונתן בן ארציצילום: הדס פרוש, פלאש 90

ח"כ עמיחי שיקלי (ימינה) הגיב היום (שני) ליונתן בן ארצי, נכדו של ראש הממשלה המנוח יצחק רבין, שתקף את ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו.

כזכור, במהלך טקס האזכרה הממלכתי שנערך בבית הנשיא לציון מותו של רבין ז"ל, בחר בן ארצי לשאת נאום פוליטי בו אמר בין השאר: "לאחר מלחמה ארוכה על חירותו ועל דמותה של הדמוקרטיה, עם ישראל ניצח. מול גילוי אלימות מילולית ופיזית, מול תרבות של עריצות ושקר, הרוח הישראלית ניצחה, שלטון העם ניצח את שלטון היחיד".

ח"כ שיקלי הגיב בחשבון הטוויטר שלו לדבריו של בן ארצי כשכתב את צמד המילים: "איזה אפס".

יונתן בן ארצי: "שלטון העם ניצח את שלטון היחיד"ערוץ כנסת

ח"כ שלמה קרעי מהליכוד ענה גם הוא ליונתן בן ארצי וכתב בטוויטר: ''הגיע הזמן לומר לנצלן הכאב הלאומי, הנכד של רה"מ רבין ז"ל, שכבוד לא עובר בירושה. תוך ניצול ציני של הבמה הלאומית, אתה עושה נזק אדיר לזכרו של רבין ולהזדהות הקולקטיבית של העם כולו. אתה בעיקר איש קטן, מלא שנאה, שמנסה להשליך את הרצח הנורא שביצע אדם שפל ונתעב, על חצי מהעם. תתבייש לך''.

ח"כ אלי כהן מהליכוד כתב: "נכדו של רבין מבייש את עצמו ומחלל את זכר סבו. מצער שבמקום להתעסק ברבין המצביא והמנהיג, אשר נרצח על ידי בן עוולה, בן ארצי מנצל את הבמה שנה אחר שנה כדי לקדם אג'נדה פוליטית ולהגדיל שנאת חינם בעם ישראל".

בנוסף, הפרשן הפוליטי עמית סגל הזכיר כמה עובדות. "סבו של הנואם ניצח פעם אחת, על חודו של מנדט אחד והצהיר מיד שהוא ינווט, תוך שהוא משתלח לא פעם בבג"צ ומתעלם מהפגנות ענק", כתב סגל.

לדבריו, "מוטב שלא יבחר דווקא ביום כזה לנאומים פוליטיים, או לפחות לא יקונן אחר כך על חוסר הפופולריות של הטקסים האלה".

איש התקשורת וחתן פרס ישראל יעקב אחימאיר הגיב גם הוא לביזוי הטקס הממלכתי: ''אם אפשר להעכיר את אוירת יום הזיכרון לרבין ז'ל, למה לא לעשות זאת? הנה, יונתן בן ארצי, נכדו של רבין, אמר בטכס זיכרון ממלכתי לסבו כי שלטון העם החליף שלטון יחיד. שלטון יחיד? לא הוחלף השלטון בבחירות? שלטון יחיד, רודנות? סגרו פה עיתונים? שקר גס, ללא בושה. ניצול מתועב של מעמד ממלכתי''.