יוסי דגן וכריס סמית
יוסי דגן וכריס סמיתצילום: דוברות

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, ממשיך במרתון הפגישות עם חברי קונגרס וסנאט בארה"ב, במסגרת המאבק נגד "ריסון הבניה" ביהודה ושומרון.

סנאטורים וחברי קונגרס הודיעו לדגן כי הם תומכים בשומרון ויצטרפו למהלך. דגן נפגש עם למעלה מ-20 חברי סנאט וקונגרס, רפובליקנים ודמוקרטיים, במשך יומיים וחצי.

חבר הקונגרס בוב גוד, נציג מדינת וירג'יניה, אמר לראש מועצת שומרון: "אני שמח להיות כאן עם חבר שלי מישראל, אני עומד איתן בתמיכה שלי, אנחנו עומדים לצדכם חזקים ואנחנו מכבדים ותומכים בזכותכם".

חבר הקונגרס הבכיר כריס סמית, נציג מדינת ניו ג'רזי, אמר ליוסי דגן: "ברוך הבא לוושינגטון ראש המועצה. אני רוצה להודות לך על החזון שאתה מציג כאן, אני רוצה שתדע שישנה תקווה גדולה וציפייה שימים טובים יותר יגיעו, אנחנו מלאים הערכה לעבודתך, ראש מועצת שומרון, אתה הוכחת שעל אף הלחצים אתה מוכן לעמוד מולם. תודה, אנחנו אתכם".

חבר הקונגרס אנדי בר, נציג מדינת קנטאקי, סיפר בהתרגשות על הסיור שקיים עם דגן בשומרון לפני כשנתיים ואמר: "נהדר לפגוש אותך שוב, אני בהחלט הייתי רוצה לחזור לבקר בשומרון ולפגוש את האנשים הנפלאים המתגוררים שם, אנחנו עומדים לצדכם והיחסים בינינו בלתי ניתנים להפרדה".

חבר הקונגרס צ'אק פליישמן נציג מדינת טנסי ביקש לברך: "לכל האנשים מהשומרון, אני כאן עם ראש המועצה שלכם, אני תומך גדול שלכם, אתם נפלאים והשומרון נפלא".

חבר הקונגרס לי זלדין, נציג מחוז מדינת ניו יורק משנת 2015 ומועמד מוביל לתפקיד מושל מדינת ניו יורק אמר לראש מועצת שומרון: "זה נפלא לארח אותך כאן בניו יורק. תודה שהשקעת מזמנך לבוא ולבקר, אלו הם נושאים חשובים שיש רבים במדינתנו שצריכים להתחנך על פיהם, והדרך הטובה ביותר לחזק את השותפות בינינו היא על ידי כך שאנשים יבינו מה נמצא בשטח.

זלדין שיבח את דגן: ''היוזמה שלקחת והמנהיגות שלך חשובה מאוד, אני מצפה לעבוד יחד איתך, לא רק בשנים הקרובות אלא בעשורים ובדורות הבאים. אנו מבצעים את חלקנו השנה וברגע זה בעוד אתה בתפקידך ואני בשלי, אבל יהיו אנשים שיבואו בעקבותינו. אני מייחל לישראל חזקה ותוססת, בטוחה, גדלה, בריאה ושותפה וזה יהיה חלק מהתוצר של עבודתנו המשותפת".

דגן שוחח עם חבר הקונגרס זלדין על הצורך בהקמת קבוצה אקטיבית שתפעל ותלחם כדי לחזק את מדינת ישראל ואת הבנייה ביו"ש. דגן העניק לזלדין מזוזה מקבר יוסף שריגשה את חבר הקונגרס ואמר לו: "אני רוצה להודות לך על השותפות שלך, אתה ידיד אמת של ישראל ושל התושבים היהודים ביהודה ושומרון, עלינו להקפיד שהבניה ביהודה ושומרון לא תעצר למען עתידה של מדינת ישראל, אני נרגש להיפגש ולעבוד יחד איתך, אני מקווה שבעבודה קשה נהפוך את ישראל לחזקה יותר".

חברת הקונגרס בת וואן דיון הוסיפה: "המדינה שלכם היא בת ברית יוצאת מן הכלל של ארה"ב, ואני מצפה לעבוד אתכם".

"אנחנו לא נאפשר הקפאת בנייה ביהודה ושומרון", אומר דגן, "לא בממשלה הזו ולא באף ממשלה אחרת. האחריות לבנייה ביו"ש היא אך ורק על ממשלת ישראל. לא ניתן לתלות את הבנייה בממשל האמריקני כי ההחלטה והאחריות היא לא של ביידן אלא רק של ממשלת ישראל בראשותו של נפתלי בנט.

''כפי שאמרתי בממשלה הקודמת אני אומר גם עכשיו - אף ממשלה לא תוכל להסתתר מאחורי האמירות של ארה"ב, בפרט שלאחר שבכל הפגישות שאני מקיים כאן גם עם חברי קונגרס רפובליקנים וגם דמוקרטים, רואים את האוזן הקשבת ואת החשש הגדול מפני קרע בין ישראל לארה''ב''.