הפגנת שמאל בבלפור
הפגנת שמאל בבלפורצילום: Yonatan Sindel/Flash90

סגן מפקד מחוז חוף תת ניצב עופר שומר, שפיקד על כוחות המשטרה בהפגנות נגד ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו מול מעונו, סיפר כי מפגיני השמאל ניסו לפרוץ לבית ראש הממשלה בתקופה שבה התגוררו בבית בני משפחת נתניהו.

על פי הדיווח של ג'וש בריינר בעיתון הארץ, שומר העיד אתמול (שלישי) במשפטו של סגן ניצב ניסו גואטה, שמואשם כי תקף שני מפגינים. שומר אמר בדיון כי "זו היתה מלחמה" וכי המפגינים "ניסו לפרוץ לבית ראש הממשלה".

"יש דברים שיש עליהם חיסיון ואנו יודעים בוודאות שרצו לפרוץ לבית ראש הממשלה", ציין שומר בעדותו בהתייחס להפגנות בבלפור. "דבר כזה היה עלול להוביל לאירוע כמו שקרה בגבעת הקפיטול. כשהאירוע בקפיטול קרה, אמרתי שבזכות משטרת ישראל נמנע אירוע דומה אצלנו. רוב המפגינים היו נורמטיביים. 90% מהם חברים שלי ששירתו איתי בצבא - עמך ישראל".

לדברי תנ''צ שומר "היו גם אנשים שניהלו אסטרטגיה אלימה... היו סרטונים שלהם מתדרכים כשהם אומרים במפורש: 'שימו את הזקנות והזקנים מקדימה'. אנחנו יודעים בוודאות שהם עשו מארבים ובעיניי זה היה מארב תקשורתי. היו שם מומחים בנושא תודעה שהביאו הרבה ידע מהצבא - אנשי סיירת מטכ"ל - למשל הפסיכולוג של סיירת מטכ"ל שהוביל חלק מההפגנות".

הקצין הבכיר תיאר את השתוללות מפגיני השמאל: "נצמדו אליי כדי להפריע לי כמפקד הבכיר השטח. זו היתה הפעם הראשונה ששמעתי כלפיי דברים גזעניים על המוצא שלי".

שומר אמר לשופטת כי נעשה לגואטה "עוול עצום" והסביר: "בעיניי, כתב האישום נגד ניסו הוא חלק משרשרת ההרתעה נגד משטרת ישראל, זו החלשה של המשטרה בפני האזרחים. לא יכול להיות שאלף איש משתוללים, תוקפים, בועטים, מקללים ובסופו של דבר קצין שנותן את נשמתו למדינה, מקבל פקודה ישירה שדגל שחור לא מתנוסס מעליה, מבצע אותה ועומד בסוף לדין".

פרשן חדשות 12 עמית סגל הגיב לעדות הקצין הבכיר: "אני כולי המום. אז בסוף מסתבר שכן ניסו לפרוץ לבלפור? שכן היה כמעט קפיטול? שלא הכל זה שקר ועלילה ושופרות? מי ראה את זה בא?

''זכור לי גם במעורפל דיווח בשם בכיר במשטרה שלפיו לא הייתה כל סכנת פריצה. וזכורים טורי ביקורת תקשורת, מאמרי דעה, וכמובן אלפי הכפשות ושקרים ברשתות. האמת, כרגיל, תורה את דרכה'', כך סגל.