עמית סגל
עמית סגלצילום: Yonatan Sindel/Flash90

פרשן חדשות 12 עמית סגל מתייחס לניסיונות להעביר חוק נגד ראש הממשלה לשעבר נתניהו ובכך לחזק את המערכת המשפטית נגד אישי ציבור נבחרים.

''עושה רושם שתנאי הכניסה לממשלה הזו זו זניחה מוחלטת של כל העמדות שלך", תקף סגל. "מה כל הפלא הגדול על איילת שקד? אמנם היא אמרה שלא תשב עם רע''מ וישבה, לא תשב עם טיבי וישבה, לא תשב עם מרצ וישבה, לא תשב עם איבתיסאם מרעאנה וישבה, אבל בנושאים האלה שציינת עכשיו, כל זה עמדות שלה. גם לגדעון סער אין טענה, הוא התראיין ערב הבחירות ואמר שהוא שוקל לתמוך בחוק הזה.

"הטענה העיקרית היא לנפתלי בנט שבשתיקתו בנושא הזה, שהוא לא נושא נתניהו, החוק הוא לא חוק נתניהו אלא חוק מנדלבליט או חוק היועמ"ש הבא, והשאלה היא האם נפקיד את הצבעתם של מיליוני אזרחים בידי פקיד אחד ועוד כשהפקיד הזה ספציפית הוא מישהו שבמשך שנים קבע שתופרים לו תיק''.

סגל הדגיש: ''אני ממש מתנגד לחוק הזו, זו טעות מרה, אבל עזוב אותי ואותך, נפתלי בנט - בסוף ימניות פירושה בין היתר התנגדות לכך שפקיד אחד בכיר ככל שיהיה יקבע את גורלם של מיליונים. איך אני יודע? כי נפתלי בנט בעצמו אמר את זה.

"העובדה שבנט שותק עכשיו מעלה מחשבות קשות מאוד על עמוד השדרה האידיאולוגי של נפתלי בנט. נתניהו גם תמך בחוק הזה? זה היה אחד הרגעים היותר מביכים של הליכוד. כדי להפיל את אהוד אולמרט הסכימו למכור את העקרונות שלהם.

"בעיניי, זה נכון שבנט חטף מנתניהו הרבה, וזה נכון שאלקין וסער יצאו עם מסקנות מאוד קשות מהשנתיים האלה (עם נתניהו), אבל למה הדבר דומה? שאנשים בקואליציה יכעסו על אביגדור ליברמן והימניים שבהם יגידו 'יאללה מפנים את את נוקדים', וזה הפשר הוויתור האידיאולוגי שמבצע נפתלי בנט וככל שזה תלוי בו הוא יעשה את זה למרות ההתנגדויות של איילת שקד''.