בית עלמין
בית עלמיןצילום: חזקי ברוך

שר הבריאות ניתן הורוביץ מזועזע מהכיתוב על מצבת האישה שנקברה בבית העלמין ירקון: ''נרצחה על ידי בית החולים בילינסון במחלקת הקורונה''.

הורוביץ אמר לרשת ב': "זה נורא ואיום, חרפה, אני בשאט נפש. זה עוול נוראי למערכת הבריאות, אני מגבה את כל בתי החולים. הרופאים הצילו אלפי אנשים ממוות בקורונה. לצערי יש התנכלויות. זה נובע מפייק ניוז והסתה. אנחנו נאבקים בזה".

כאמור, בתמונה ויראלית שפורסמה והופצה ברשתות החברתיות, נראית מצבה של אישה שנפטרה לאחר שחלתה בקורונה, כשעליה כיתוב המאשים את בית החולים בילינסון ברצח של אותה אישה. בית החולים הגיש תלונה למשטרה על הסתה לאלימות כלפי סגל בית החולים.

"נרצחה על ידי בית החולים בילינסון במחלקת הקורונה", נכתב על מצבתה של אישה בת 71, שנפטרה לפני כחודש לאחר שלא חוסנה, בבית העלמין ירקון. בהמשך הכיתוב על המצבה נכתב "השם יקום דמה".

כהזדהות עם בית החולים בילינסון, שורת בתי חולים העלו פוסטים בפייסבוק שתומכים בבית החולים. בפוסט צוין התיוג #כולנו_בילינסון. בין בתי החולים ששיתפו פעולה עם היוזמה: שיבא, איכילוב, אסותא באשדוד ורמב"ם.

בבילינסון שוקלים לנקוט בהליכים משפטיים בעקבות הכיתוב המזעזע: "בית החולים מזועזע מהכיתוב על המצבה ומביע שאט נפש על ההתבטאות החמורה, המסיתה והמשוללת כל יסוד עובדתי כפי שנכתב על גבי המצבה. בכוונת בית החולים לשקול את צעדיו בנושא זה לרבות וככל שיידרש באמצעות נקיטת הליכים משפטיים. מבלי להפר את החיסיון הרפואי של המנוחה, נציין רק שמדובר באישה מבוגרת ולא מחוסנת שהובאה לביה"ח לאחר שטופלה בביתה זמן משמעותי, התקבלה עם התקף לב ותסחיף ריאתי ונפטרה עם מחלת קורונה סוערת".

עוד אמרו בבית החולים כי "צוות מחלקת הקורונה טיפל בה במסירות אין קץ ותוך ליווי ושיח מתמיד עם המשפחה. צוותי מחלקות הקורונה בבית החולים, שטיפלו ומטפלים במאות חולים במסירות ובמקצועיות ועושים לילות כימים כדי להציל חיי חולים, קיבל בתדהמה ובעוגמת נפש עמוקה הכפשה זו, שמהווה דיבה פסולה ואסורה, ומדרדרת את השיח הציבורי והחברתי לתהומות שכמותם טרם חזינו".