בעקבות הכותרת במעריב לפיה "ע"פ מידע מודיעיני מחכים המתיישבים לחיילים עם שמן רותח" הגיש משה זר תלונה במשטרה נגד דובר מחוז ש"י ונגד עיתונאים ממעריב על לשון הרע והסתה לרצח.

מועצת יש"ע קראה לתושבי המאחזים להחרים את העיתון מעריב ולא לשתף פעולה עם כתביו וצלמיו
שדואגים להשחיר את פני המתנחלים, כלשונה.

אתמול הוציא שופט בג"ץ אדמונד לוי צו ביניים האוסר על פינוי המאחז חוות גלעד עד השעה 14:00. בעתירה שהוגשה אתמול על ידי עורכת הדין בשמת פרי שמחיוף לבית המשפט נטען כי אדמות החווה נרכשו על פי חוק. בבית המשפט הציגה עו"ד בשמת פרי שמחיוף בשם מרשה משה זר מסמכים המוכיחים שהאדמה עליה הוקם היישוב נמצאת בבעלותו. כמו כן, נטען ע"י עו"ד פרי שמחיוף כי צווי הפינוי שניתנו אינם חוקיים ו"על פניהם נראה שלא עומדים בדרישות החוק", כהגדרתה. עוד נטען בעתירה כי במהלך פינוי החווה לפני חודשים אחדים פגעו כוחות הביטחון בזכויות האזרח והרכוש של משה זר.

"אנחנו מבקשים שגם הממשלה והמדינה יפעלו על פי חוק, שהיא תכבד את חוקיה כפי שמכילה זאת על אזרחיה", סיכמה עו"ד שמחיוף.

פקליטות המדינה קוראת לבג"ץ לדחות את העתירה.

כתבנו עוזי ברוך מדווח כי בתשובת המדינה נטען כי זר אינו הבעלים של הקרקע, וכלל לא הגיש בקשה להירשם ככזה, בנוסף טוענת המדינה כי לפני כשמונה חודשים, כאשר הייתה כוונה לפנות אתצ המאחז, נדחתה עתירה דומה לבג"צ ולכן אין מקום לקבלה כעת. כיוון שמדובר בבית שאינו חוקי, שנהרס ולאחר מכן יושב-ליושביו אין זכות שימוע, אמרו בפרקליטות.

בשלב זה ממתינים הצדדים להחלטת בית המשפט העליון אם הוא מאריך את צו הביניים נגד פינוי המאחז, או שמבטל אותו, ואז כוחות הביטחון יתחילו בפינוי המאחז. קיימת גם אפשרות שהשופטים יחליטו לקיים דיון בנושא. אם יתקיים דיון, מבקשת המדינה לערוך אותו עוד היום.

עד כה פונו עשרה מאחזים מתוך ה-15 שצה"ל מתכוון לפנות במבצע הנוכחי, שקיבל את הכינוי "גבעה חשופה" ואמור להימשך כמה ימים. כוחות צה"ל בשטח כוללים חיילים סדירים, משטרה צבאית, יחידות משטרה של מחוז ש"י ושל השב"כ. מפקדי החטיבות מקיימים דו שיח עם ראשי המועצות לצמצם את החיכוך בין הכוחות בשטח למתנחלים

כוחות הבטחון נערכים לעקור מאחזים נוספים, כולם מאוישים, ביו"ש. מדובר ב"חוות גלעד", מאחז במזרח בית אל ("תל חיים ב"), "מצפה יצהר", "נופי נחמיה" ו"שבי שומרון מערב".

מבצע פינוי המאחזים החל אתמול בצהריים בהריסת שני מבנים בנווה ארז דרום שליד מעלה מכמש בבנימין. לאחר כשעה עלו הכוחות לגבעה ליד עמונה ופירקו משם מגדל שמירה שהוצב במקום. מאות מתיישבים מהישוב עפרה התקהלו בפתח עמונה ומנעו מהמשאית ועליה חלקי המגדל לעזוב את מקום. רק לאחר התערבות כוחות משטרה הצליחו להוציא את המשאית מהישוב.

לקראת ערב פינו כוחות הבטחון את "שחרית" שליד אריאל. במהלך הלילה גורשו יהודים מבתיהם במאחז עין חורון באזור שכם. כמו כן פונו מבנים בנווה מנחם ליד קרני שומרון, במאחז ליד בית חורון, סמוך לכביש 443, באזור איתמר, בכרמי צור דרום ובעינב דרום באזור טול כרם פונה קראוון.

מתגברת ההתנגדות להמשך עקירת המאחזים

10 עורכי דין מתנדבים מ'מרכז הסיוע למאחזים', שבדקו את צווי ההריסה שהוצאו למאחזים ביש"ע הגיעו למסקנה כי כל הצווים שנבדקו מכל המאחזים המיועדים לפינוי, פגומים ופסולים, וביצוע הריסה לפיהם בלתי חוקי בעליל. עוד מסרו כי צה"ל לא קיבל אישורים מבתי משפט על אף אחד מצווי ההריסה למרות שהדבר נדרש בחוק.

חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי דורש מ"הדרג המדיני", שאיננו אלא ראש הממשלה שרון, להימנע מלתת פקודה שהיא בלתי חוקית ובלתי מוסרית: פינוי אתני של יהודים מבתיהם בארצם רק בגלל היותם יהודים.

החוג מזכיר כיצד התייחסו האדמו"רים של השמאל לטרנספר של ערבים: הם קראו לפוצץ את הגשרים ולשכב תחת גלגלי המשאיות. החוג קובע ששחיקת כוחות הביטחון על מאבק ביהודים במקום באויב הוא עיוות חסר הגיון של הייעוד של אותם כוחות.

ועד רבני יש"ע קורא לראש הממשלה שרון שלא להורות על פינוי מאחזים כדי למסרם לאויב דבר שהגדירו "פקודה בלתי מוסרית בעליל" . כמו כן פירסמו הרבנים הודעה ובה הם קוראים לציבור לבוא להגן על מאחזים שיש כוונה לפנותם. לכוחות הבטחון קראו הרבנים לבחון את המוסריות של הפקודות שקיבלו.

מועצת יש"ע כינסה אמש מסיבת עיתונאים והודיעה על פתיחת המאבק נגד פינוי המאחזים, מפת הדרכים והכניעה לטרור. "נוביל מאבק נחוש וחסר פשרות, אך לא אלים, עד שאריק ירד מהעניין . ננהל מאבק נגד הפינוי כמו שאריק לימד אותנו" נאמר בהודעת המועצה.

קודם לכן, נפגשו ראשי מועצת יש"ע עם אלוף פיקוד המרכז, משה קפלינסקי, שהעלה בפניהם את סוגיית פינוי המאחזים ונקב בשמות של בין עשרה לעשרים מאחזים שיפונו החל מהלילה.

ראשי מועצת יש"ע הדגישו בפגישתם עם השר מופז והאלוף קפלינסקי - כי יתנגדו לכל פינוי של כל מאחז, מאויש או נטוש. על פי הרשימה לא צפוי פינוי של מאחזים מאויישים.

גורמים בימין מותחים בקורת על רה"מ אריאל שרון על כך שהחליט לעקור את המאחזים המוזכרים לעיל למרות שארגוני הטרור, וביניהם הפתח' של מחמוד עבאס, ממשיכים לבצע פיגועים רצחניים.

סגן השר צבי הנדל (האיחוד הלאומי) קורא ל"כל מי שהציונות עוד פועמת בליבו לעלות לגבעות ביש"ע ולחזק את כל מאחזי ההתיישבות". לדבריו, פינוי המאחזים בעת הזו מנוגד גם להחלטת הממשלה לפיה לא יפונו יהודים מאדמתם, תוך כדי מעשי טרור ורצח של אזרחי ישראל.

פעיל הימין ברוך מרזל מוסר שידוע לו על מספר מקרים שבהם סירבו חיילים להשתתף בפינוי מאחזים, דבר שהגדיר "מעשה בלתי חוקי בעליל ובלתי מוסרי". מרזל אף הציע להעניק סיוע משפטי במידת הצורך ותעודת הוקרה לכל חייל שיסרב להשתתף בפינוי.

מועצת יש"ע פרסמה הבוקר מספרי טלפון לכל אלה שרוצים להגיע למאחזים כדי להגן עליהם: 614422 (057)

(א.ב, א.פ)