קורונה באפריקה
קורונה באפריקהצילום: איסטוק

מדרום אפריקה מגיעים הערב מסרים ראשונים שעשויים ללמד על התפתחויות חיוביות ובמשרד הבריאות מבהירים כי זן האומיקרון לא מוביל לתחלואה קשה בקרב מחוסנים.

בחדשות 12 דווח כי בכירי משרד הבריאות משדרים מסר מרגיע בדיונים הפנימיים עם ראש הממשלה בנט, במהלכם הם בטוחים כי בטווח הזמן הקיים החיסון יעיל מול הווריאנט בכל מה שנוגע לתחלואה קשה וקריטית - לא באשר להידבקות.

הבכירים, נאמר בדיווח, מקווים כי התחלואה תהיה מצומצמת מאוד ולא רואים כרגע התפשטות בעקבות הופעת הווריאנט.

לכן אם תהיה אכיפה הדוקה בנתב"ג ויישמרו חוקי הבידוד בתוספת כלי האיכון של השב"כ, זה יספיק כדי לנטר את התחלואה הקיימת ולגרום לה לא להתפשט. זאת במטרה להרוויח זמן.

ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, אמרה הערב (ראשון) כי ההגבלות עליהן הוחלט בקבינט הקורונה לא נובעות מפאניקה, אלא מלקיחת אחריות ומשנה זהירות. "למדנו לפעול באחריות ומהירות כשיש חשש גבוה, וזה אחד מהמקרים. אנחנו לא נמצאים במצב חירום אלא נמצאים בדריכות מאוד גבוהה".

אלרעי-פרייס ציינה כי כרגע לא רואים שום מקרה של התפשטות הווריאנט בישראל. "כרגע לא רואים אף מקרה של הווריאנט שהגיע מתוך הדבקה בקהילה, לכן אין סיבה לחשוב שהדבר הזה מפושט מתוך הקהילה".

בהמשך התייחסה אלרעי-פרייס להחלטה שלא לבטל טיסות מטורקיה ומהאמירויות ואמרה כי היא לא הייתה פוליטית. "בישראל מרצפים בדיקות מאומתים שנחתו בנתב"ג במשך חודשים, כך נודע על הזן החדש". היא הוסיפה כי משרד הבריאות לא תמך בסגירת השמיים, אלא רק באיסור יציאה למדינות אפריקה.

בתוך כך משרד הבריאות הודיע הערב כי אישה ששבה לאחרונה מדרום אפריקה התגלתה כמאומתת לזן החדש והמידבק. בעקבות הגילוי, מספר הנדבקים באומיקרון עלה ל-2.

בסך הכול כ-800 איש שחזרו בימים האחרונים ממדינות אדומות נקראו לעבור בדיקות PCR. המאומתת החדשה היא אחת מהשבעה שנחשדו כי נדבקו בזן החדש. במשרד הבריאות ממתינים לקבל את תוצאות הריצוף של ששת החשודים הנוספים.