ליטל יעל מלניק ז"ל
ליטל יעל מלניק ז"לצילום: באדיבות המשפחה

אחרי 14 הארכות מעצר: סגנית נשיא בית משפט השלום בחיפה השופטת טל תדמור זמיר הורתה היום (שני) לשחרר למעצר בית את אדוארד קצ'ורה החשוד ברצח ליטל יעל מלניק ז"ל.

השופטת לא נעתרה לבקשת המשטרה להאריך עוד את מעצרו של קצ׳ורה ושחררה אותו בתנאים מגבילים. המשטרה מבקשת עיכוב ביצוע ותערער על השחרור לבית המשפט המחוזי.

פרצה מהומה באולם בית המשפט בעקבות החלטת השחרור. סבתה של יעל מלניק המנוחה התמוטטה באולם. אחותה של יעל צעקה לעבר השופטת - "את נורמלית? אין לכם ילדים?".

כאמור, המשטרה מערערת לבית המשפט המחוזי על שחרורו של אדוארד קצ'ורה ומבקשת עיכוב ביצוע על ההחלטה לשחררו למעצר בית.

סנגורו של קצ'ורה, עורך הדין בוריס שרמן, אמר במהלך הדיון: "ספק אם ההשלמות יביאו לכדי כתב אישום בגין רצח או אפילו בהמתה, אין חשש לשיבוש עילת המסוכנות. כבודה במקומו מונח, אולם היא לא יכולה להפחית מהעובדה שמדובר באדם שנמצא במעצר מזהה 59 ימים, ומסר את גרסתו.

''עד כמה שנראתה מוזרה, נמצאו לה תימוכין רבים מאוד - מעדים ישירים לאירוע (המאבטח), ממצאים בזירה, נתיחת הגופה, היעדר חבלות ועד היעדר התנגדות. מבקש חלופה למעצר. אבקש להורות על שיחרורו של החשוד בתנאים לשיקולו של בית המשפט", ביקש עורך הדין.

כאמור, מעצרו של החשוד הוארך 14 פעמים. על-פי החשד, קצ'ורה פגש את מלניק בת ה-17 במוסד הפסיכיאטרי שבו שימש כאח וקבר אותה בחול, סמוך לאתר בנייה בקריית מוצקין, בעודה בחיים. קצ'ורה טוען כי מלניק ז"ל הייתה בת זוגו והוא עשה זאת לבקשתה.