בני משפחתו של אלי קיי הי״ד בהדלקת הנרות
בני משפחתו של אלי קיי הי״ד בהדלקת הנרותצילום: דוברות הקרן למורשת הכותל המערבי

הדלקת הנר השני בכותל המערבי הערב (שני) הוקדשה לזכרו של אלי קיי הי״ד, שנרצח בפיגוע בעיר העתיקה בשבוע שעבר ומשפחתו הצטרפה לטקס.

באירוע נטלו חלק גם חברת הכנסת מירי רגב, מנכ"ל משרד הדתות מוני מעתוק, נשיא ישיבה אוניברסיטי בניו יורק הרב ד"ר ארי ברמן ושר ההגנה של אוקראינה אולסקי רזניקוב.

רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ׳ אמר: "אנחנו חיים בדור של ניסים גדולים – אבל גם דור של חבלי משיח. דור של מאבקים ושל קושי גדול. זה לא קל להבין את גודל השעה. את גודל הזכות שלנו לחיות בדור הזה".

"הנפש מושכת אותנו להסתכל על הכאן והעכשיו. לראות את הדברים הקטנים. אלי, השם ייקום דמו, הבין את הגדולה של הימים האלה. של החיים בארץ ישראל. של העבודה באדמת הקודש. של החיים בירושלים", הוסיף.

לדבריו, "אלי לימד את כולנו להסתכל על התמונה הגדולה. אתם הבאתם היום לכאן את האור הגדול של אלי השם ייקום דמו, את האור שלכם, ההורים והאחים".

השר לשירותי דת מתן כהנא אמר בטקס, ״בימי החנוכה אנו מציינים את הנס הגדול שקרה לעם ישראל בימי בית חשמונאי. את הניצחון הגדול שלנו על היוונים. זה שהקב"ה נתן רבים ביד מעטים, רשעים ביד צדיקים, זדים ביד עוסקי תורתך״.

״אבל עם זאת צריך גם לזכור כי כבר בדור של בניו של מתתיהו החל הפילוג בעם ולאחר 73 שנה בניה של שלומציון רבו אחד עם השני ואפשרו לרומאים לכבוש את הארץ ולהחריב את בית המקדש״.

״המסר לכולנו מהסיפור של בית חשמונאי שעל כולנו מוטלת החובה לעשות הכל כדי להיות מאוחדים. שום נס לא יעזור לנו אם לא נהיה מאוחדים״, סיכם כהנא.