אביב כוכבי
אביב כוכביצילום: דובר צה"ל

הכתבת נווה דרומי, אשר מתחקרת זמן רב את נושא שילוב הלוחמות בצה"ל, מדווחת כי ‏הועדה הצבאית לשילוב נשים לתפקידי לחימה, מגבשת את תשובתה לבג"ץ הלוחמות בכדי לעמוד בדרישת בית המשפט למסור תגובה עד סוף החודש.

על פי הדיווח, המלצות הוועדה הן שאי אפשר להרחיב את שילוב הנשים במערך הקרבי בצורה משמעותית. עם זאת, הרמטכ"ל אביב כוכבי ככל הנראה לא מקבל את המלצת הועדה והנחה לגבש תשובה לבג"צ, לפיה תיפתח פלוגה מעורבת באחת מחטיבות החי"ר הסדירות.

עוד מדווחת דרומי, כי ‏גורמים במערכת אומרים שהרמטכ"ל פועל כך מתוך חשש מארגוני הנשים וכלקח מפרשת ניר לובטון. הועדה יש להזכיר, הוקמה כחלק מהתחייבות הצבא במסגרת בג"ץ הלוחמות.

‏המלצת הדרג המקצועי בהשתתפות היוהל"ם, היתה כי ישנם מקומות רבים בהם לא ניתן לשלב נשים בשל אי התאמה מקצועית ופיזיולוגית ועל בסיס נסיון צבא ארה"ב שהעיד על ירידה בכשירות ונזקים בריאותיים לטווח ארוך ופגיעה נוספת בכושר המבצעי של צה"ל.

בארגון תורת לחימה הגיבו לדיווח ומסרו לערוץ 7: "מדובר בטירלול וטירוף. בגלל לחץ של ארגוני הפמיניזם הרדיקלי באמצעות בג"ץ, נכנע הרמטכ"ל, פותח פלוגה מעורבת בחטיבות החי"ר, מחליש את המבצעיות ומאבד ביודעין לוחמים גברים שחשובה להם ההלכה".

"מדובר באובדן דרך וכפיית אג'נדה מצד ארגונים רדיקליים על המערכת הצבאית, שכבר מאד מוחלשת ערכית בהיבטים רבים של זהות יהודית ופגיעה בערך הניצחון. אנו נמשיך להיאבק לשמירה על צה"ל כצבא יהודי מנצח ונרתום כל מי שאכפת לו מביטחון ישראל ויכולת הצבא לנהל עצמו כצבא העם, ולא כצבא בג"ץ והקרן החדשה."