נפתלי בנט
נפתלי בנטצילום: Arie Leib Abrams/Flash90

ראש הממשלה נפתלי בנט מתייחס אחר הצהריים (שישי) למשבר הפוליטי שעשוי בקרוב להוביל לבחירות חדשות ולהפלת ממשלתו.

"אסור לוותר. אין לנו מדינה אחרת", כתב בנט בפייסבוק, "לפני כשנה, אחרי 4 סבבי בחירות, על סף בחירות חמישיות, כאשר המדינה מלקקת את פצעי פרעות "שומר החומות" בלוד, עכו, וואדי ערה והנגב, ירי טילים על ירושלים, במדינה חווינו אבטלה המונית, שיתוק ממשלתי מוחלט, עצירת התעצמות בצה"ל, שלושה סגרים של קורונה, ובעיקר —ייאוש רחב ותחושה שהמדינה תקועה ומסוכסכת - קיבלתי החלטה קשה לעשות מעשה ולהקים ממשלת הצלה.

הרעיון היה פשוט: אני איש ימין, ואינני משנה את אמונותיי. אקים ממשלה יחד עם ידידי יאיר לפיד, יחד עם אנשי מרכז, ימין, ושמאל, וגם מנסור עבאס, ונסכים כולנו להניח בצד מחלוקות אידיאולוגיות, ונתמקד בלהחזיר את המדינה לתפקוד. כולנו, כולל אני, נצטרך להתפשר. אף אחד לא יהיה מרוצה ב-100%, אבל גם אף מגזר לא יידרס על ידי הממשלה. נתמקד בחיים עצמם: תחבורה, כלכלה, בריאות, ביטחון, חינוך. כראש ממשלה החלטתי שזו תהיה ממשלה של "אנחנו" ולא "אני"; שאאציל סמכויות לשרים. אתן לשרים שלי לעבוד. אעניק להם גיבוי בעת הפעולה וקרדיט אחרי ההצלחה.

וכך קרה. הזנקנו את הכלכלה בשנה החולפת ל-8% צמיחה. - הורדנו את האוברדרפט הלאומי משיא היסטורי נוראי, לרמה נמוכה של 0.6%. - הורדנו ב-30% את מקרי הרצח בחברה הערבית. - הבאנו לתושבי עוטף עזה ושדרות את תקופת השקט הארוכה ביותר מזה שנים. - יצרנו לראשונה תחרות בכשרות. - העברנו תקציב. כן! - אנחנו נלחמים מול יוקר המחייה ושברנו שיא של יחידות דיור חדשות כדי לסגור גירעון שנפער. - אנו נלחמים בנחישות מול הטרור הפלסטיני. מולנו ניצבת מכונת רעל שקרית שמציירת אותנו כבוגדים. שמאשימה את הממשלה בכל פיגוע טרור, כאילו ישראל לא חוותה אלפי פעולות טרור מזה 130 שנה, כאילו לא היה גל טרור סכינים לפני שש שנים בו נרצחו 50 אזרחים (גם הפעם ננצח. כוחותינו פועלים כל לילה בעשרות מקומות מול המחבלים)".

בנט טוען כי מכונת הרעל כלשונו היא שהביאה לפרישתה של עידית סילמן, "מכונת הרעל גובה מחירים. הצליחו לשבור את נפשה של עידית סילמן. חברי סיעתי מצויים תחת איומים מתמידים (כמעט בכל שבת מפגינים מול ביתו של ניר אורבך עם שילוט שמאשים אותו ברצח יהודים). אשתי גילת ובני הבכור יוני קיבלו מכתבי איומים עם קליע חי מאשה שמוחה נשטף, והיא משוכנעת שמשפחתי צריכה למות בשל החלטותיי.

אותה אשה אומללה נמצאת בתודעה כאילו מטרתי למסור את המדינה לידי חמאס כדי להנות מהשלטון, והיא צריכה להציל את המדינה מהשמדה. כמובן לא מספרים לה שהממשלה הזו הפסיקה את מזוודות הדולרים לחמאס ופוגעת חזק בחמאס כאשר הם מפריחים בלון, לעומת קודמי ש"הכיל" 13,000 טילים ורקטות. לכן עברה שנה כל כך שקטה על עוטף עזה. המכונה מתארת אותי ואת חבריי כאויבי הציונות. האמת הפוכה: המעשה הכי ציוני שעשיתי בחיי היה לקחת אחריות במצב קשה ולהקים ממשלת הצלה, כשידעתי שתופעל נגדי מערכה מזוויעה זו", כתב.

"נכון, קשה. אבל עתיד המדינה בסכנה. עלינו להילחם ולנצח את הטרור הפלסטיני, ועלינו להילחם לשמור על האחדות בעם שלנו פנימה. אין לנו ארץ אחרת. לכן, כולנו חייבים לעמוד חזקים".