נתן פיטוסי ז"ל
נתן פיטוסי ז"לצילום: דובר צה"ל

סמ"ר נתן פיטוסי מנתניה, לוחם צה"ל מחטיבת כפיר שנורה אמש (ב') למוות בשוגג סמוך לטול כרם, עלה עם משפחתו לישראל מצרפת לפני שמונה שנים. הלווייתו תתקיים היום בשעה 18:45 בערב בבית העלמין הצבאי בנתניה.

פיטוסי הוא בוגר התיכון הדתי "שפירא תמר אריאל". אהרון אורגד, חבר מועצת העיר נתניה, ספד לנתן ואמר לכאן חדשות "איזו טרגדיה, עצוב וכואב, אבידה גדולה. כל עם ישראל מחבק אתכם בשעה הקשה הזאת".

"איזה קסם של בחור, כולו לב, פצצת אנרגיה של טוב, חברותיות ואינסוף קסם אישי", ספד לו חברו רפאל ביטן-נתיב. "חרף התמודדויות הקהילה הצרפתית עם אתגרי העלייה, מצב הנוער וההשתלבות במרקם הישראלי, נתן הצליח לפלס לעצמו תמיד את הדרך, בחיוך צנוע וכובש ובהתמדה ורצון להצליח".

מאיר פיטוסי, קרוב משפחה של נתן פיטוסי, סיפר לכאן חדשות: "למשפחה אין כעס על החייל היורה, לא רק שלא כועסים אליו, הם אפילו מרחמים עליו ואין לי ספק שהם ירצו להיפגש איתו".

ראש הממשלה יאיר לפיד אמר כי "הלב נשבר על מותו של לוחם חטיבת כפיר, סמ"ר נתן פיטוסי שנהרג הלילה בטול כרם. שולח בשם ממשלת ישראל ואזרחי ישראל ניחומים חמים למשפחתו וחבריו ומחזק אתכם בשעות הקשות. יהי זכרו ברוך".

שר הביטחון בני גנץ אמר כי הוא "מבקש להביע צער עמוק על מותו של סמ"ר נתן פיטוסי ז"ל. ליבי עם משפחתו היקרה. כולנו מחבקים אותם הבוקר. צה"ל מחויב לתחקר ולהפיק לקחים, כדי שמקרים כאלו לא יחזרו. כך יהיה".

החייל שירה בפיטוסי בשוגג, סיפר כי פיטוסי הלך להתפלל וכשחזר כעבור דקות חשב שמדובר במחבל - ולכן ירה לכיוונו. מפקד פיקוד מרכז ביקר במקום האירוע הלילה. תחילה סברו אנשי היחידה כי מדובר בפיגוע והזעיקו כוחות רבים ובהם אנשי שב"כ. אולם משהובהר כי מדובר בירי בשוגג פוזרו הכוחות.

מפקד פיקוד המרכז אלוף יהודה פוקס אמר כי מדובר ב"אירוע קשה ומצער מאוד שלא היה אמור להתרחש". האלוף פוקס ומפקד אוגדת יהודה ושומרון תא"ל אבי בלוט סיימו תחקיר ראשון של האירוע. היום יקיים הרמטכ"ל רב אלוף כוכבי תחקיר במקום התקרית.