בתקופה אחרונה אנשי ציבור ומעצבי דעת קהל משמיעים קלישאות כמו \"הציבור בישראל אדיש לרצח מתנחלים\", \"רוב עם ישראל שולל את מפעל ההתנחלויות\", \"הציבור תומך בהורדת התנחלויות\". סקר חדש שערך \"מרכז תמי שטיינמץ למחקרי השלום\" באוניברסיטת תל אביב מעלה כי כלל הציבור הישראלי דווקא חש סולידריות עם תושבי יש\"ע.

הסקר שמדובר עליו נערך במסגרת פרויקט הקרוי \"מדד השלום\", הבודק את יחסו של הציבור בישראל לתהליכים המדיניים, ומנהליו הם פרופ\' אפרים יער והד\"ר תמר הרמן מאוניברסיטת תל אביב.

הממצאים העלו כי שלושה רבעים מהנשאלים מרגישים אותן הרגשות ביחס לפיגועים קטלניים משני צדי הקו הירוק, וכי יש סולידריות עמוקה עם מתיישבי יש\"ע. נוסף על כך, שלושה רבעים מהנשאלים סבורים כי הממשלה צריכה להגיב באותה חומרה על פיגועים רצחניים ביש\"ע או ב\"ישראל הקטנה\". גם 61% ממצביעי מר\"צ אינם מבדילים ביחסם אל פיגועים במתנחלים, או אל פיגועים באזרחים אחרים.

עוד עולה מהסקר כי בעצם הציבור מצדיק את קובלנות המתיישבים על הממשלה. %68 אמרו שהממשלה אינה עושה די להגן על המתיישבים, ו% 77 אחוז ממצביעי שרון אמרו אותם דברים. 58% סבורים כי מפעל ההתנחלות תורם לחיזוק הביטחון הלאומי ו – 63% משוכנעים גם בדיעבד כי ממשלות ישראל השונות עשו מעשה נכון בעודדן את הקמת ההתנחלויות. רק שליש מהנשאלים אמרו שההתנחלויות מחלישות את האינטרס הלאומי.

אחת ממנהלות הפרויקט, ד\"ר הרמן, אמרה שאותם אלה הכותבים בעיתונות על העדר הסולידריות עם המתיישבים אינם מייצגים את דעת הציבור בישראל.