בית המשפט המחוזי בחיפה הרשיע היום את הערבי מוניר בן פריד רג'יבי (32), המתגורר זה חמש עשרה שנים בחיפה, בעבירות על בטחון המדינה. במסגרת הסדר טיעון, הודה רג'יבי בעובדות כתב האישום המתוקן שהוגש נגדו לבית המשפט.

בכתב האישום נטען, כי אחד מאחיו, חפאז רג'יבי, היה מחבל בארגון החמאס וסיפר לנאשם עוד באוקטובר אשתקד כי הוא נטל חלק בביצוע פגועים רבים נגד חיילי צה"ל.

במהלך אותה שנה, שוחח הנאשם עם אח נוסף בנושא של בצוע פגוע כפול.

התובעת טוענת, כי שני האחים קשרו לבצע פגוע התאבדות כפול בתוך ישראל. זאת, על פי תכנונם של השניים, אותו הציע הנאשם. הנאשם הציע כי האח יפוצץ עצמו ולאחר מספר דקות, יתפוצץ גם הנאשם, כדי לפגוע בכוחות הבטחון שיגיעו לזירת האירוע.

עוד נטען בכתב האישום, כי הנאשם ביקש מאחיו להפעיל מנורה באמצעות טלפון סלולארי כדי לבדוק אם בדרך זו יהיה ניתן להכין מטען חבלה. בחודש פברואר נפגש עם אחיו חאפז בביתו בחברון והשניים שקלו לבצע פגוע התאבדות בחיפה.

חאפז ביקש את עזרתו של הנאשם במציאת המטרה הראויה, בהכנסת המחבל המתאבד, ובהחדרת חומר הנפץ, והנאשם הסכים לכך.

חאפז עדכן את הנאשם, כי הפגוע אמור להתקיים בחיפה על פי הנחיית ארגון החמאס והמחבל אמור לצאת מחברון.

תפקידו של חאפז היה להסיע את המחבל במשאית עד לנקודה מסויימת משם היה אמור הנאשם להסיע את המחבל למקום הפגוע.

הנאשם הציע מקום מתאים לבצוע הפגוע: מבנה ממשלתי בחיפה.

בארבעה במרס שוחח הנאשם עם אחיו שהודיע לו, כי למחרת יגיע המחבל המתאבד שכונה "מכונת כביסה" לתוך ישראל, כדי לבצע פגוע התאבדות. הנאשם הודיע לאחיו כי "זה בסדר גמור".

למחרת היום, הסיע חאפז את המחבל המתאבד מחמוד קוואסמה מחברון לחיפה. הנאשם שוחח עם אחיו חאפז עוד באותו יום ממנו, כי המחבל והוא עושים דרכם לבצע את הפגוע.

אחר כך, המחבל המתאבד עלה על קו 37 של אגד בשדרות מוריה בחיפה ופוצץ עצמו. כתוצאה מכך, נהרגו 17 בני אדם ועשרות רבות נפצעו.

בכתב האישום המתוקן מואשם מוניר בן פריד רג'יבי מואשם בקשירת קשר לסיוע האויב במלחמה ובעבירה של חיפוי. העבירות של קשירת קשר לרצח ואי מניעת פשע נמחקו מכתב האישום. על פי הסדר הטיעון הודה רג'יבי בעובדות כתב האישום המתוקן והורשע על ידי השופטים יצחק דר, מיכל לינדנשטראוס וי. עמית.

התובעות עו"ד שלי זאבי ושוניק סגל הציגו לשופט בבית המשפט את כתב האישום המתוקן ובעקבות כך הודיע הנאשם כי הוא מסכים להסדר הטיעון וציין, כי הוא גר בחיפה מזה 15 שנים.

עוד הוא אמר, כי הוא מודה בעובדות כתב האישום.

השופטים הרשיעו את הנאשם וקבעו שהטיעונים לעונש יערכו ב- 16 בדצמבר 2003.

(א"ב)