את התביעה הגיש עו"ד רונלד רוט מירושלים בשם נתן פלד, אוד פלד, לי לביא (פלד), חנן קינן (פלד), ליאור קינן ורחל סימן טוב, שנפצעו ושאיבדו בני משפחה בפיגוע.

באותו היום בשעות הערב התפוצץ מחבל מתאבד ליד גלידריה במרכז המסחרי, מקום שהיה אותה שעה הומה אדם. בפיגוע נהרגו רותי פלד (56) ונכדתה הפעוטה סיני קינן בת השנה ושלושה חודשים. בעלה של רותי, נתן פלד, איבד בפיגוע את אשתו ואת נכדתו, התובע אוד פלד איבד את אמו ואת אחייניתו, חן לביא-פלד איבדה את אמה רותי ואת בתה סיני, והיא בעצמה אף נפצעה בהתפוצצות. התובע ליאור קינן איבד את בתו סיני ואת חותנו רותי ואף הוא נפצע בפיגוע. רחל סימן טוב איבדה את בתה רותי ואת נינתה סיני.

התובעים טוענים בתביעתם כי המחבל המתאבד שהתפוצץ וגרם לכך פעל על פי תוכנית מדיניות, על פי תזמון או באישור הרשות הפלשתינית, שיזמה את גל הטרור האחרון, "יוזמה.. שהיא היום מן המפורסמות, ושאינה צריכה ראיה".

התובעים טוענים כי "מבצעי פיגוע הטרור נגד הנרצחים בפתח תקווה היו אנשי ארגוני טרור פלשתינים שהוקמו בידי הנתבעות (דהיינו הרשות הפלשתינית והמועצה המחוקקת הפלשתינית), ושפעלו על פי מדיניות מכוונת... של שימוש שיטתי באלימות נגד אזרחים ישראלים חפים מפשע מדיניות הנוקטת אסטרטגיה של טרור.

"היוזמה של שימוש בגלי טרור נגד האזרחים גם מהווה פשע נגד האנושות ומזכה את התובעים בפיצויים ובפיצויים עונשיים. במסגרת מדיניותם של הנתבעים מבוצעות פעולות של הסתה להשמדת עם", נטען בכתב התביעה. כאמור, עומד סכום התביעה נגד הרש"פ על 230 מיליון דולר. (ל.ש.)