בשבועות האחרונים מנהל צה"ל מגעים עם כמה צבאות זרים בדבר השכרת שטחי אימונים בבסיס צאלים תמורת תשלום. כתבנו קובי פינקלר שמדווח על כך מיפי מקורות במטכ"ל מוסיף , כי כבר לפני שלושה שבועות פרסמה סוכנות הידיעות כי בבסיס צה"ל בצאלים נערכו ונערכים אימונים של הצבא האמריקני בנושא לוחמה בשטח בנוי. זאת לאור המציאות בעירק.

המגעים מתנהלים עם אותן מדינות שלהן קשר דיפלומטי עם ישראל. מטרת השכרת השטחים הצבאיים היא בראש ובראשונה כדי לשפר את הקשר בין הצבאות ויחד עם זאת להוסיף עוד משאב כלכלי לקופת מערכת הביטחון.

קצין במטכ"ל אומר:" אין שום סיבה שלא יתאמנו אצלנו צבאות זרים. גם האמריקנים פותחים את שדות האימונים שלהם בפני צבאות זרים. הקצין הוסיף עוד :" הכסף שיקבל צה"ל מהשכרת שטחי האימונים ייועד לצרכי מערכת הביטחון וכך גם הצבא יצר נשכר נכך".

כדי לזרז את המגעים בין צה"ל לבין הצבאות הזרים יערך בעוד חודשיים תרגיל רחב היקף של זרוע היבשה ובמרכזו גם כינוס בנושא הלחימה בשטח בנוי. מפקד זרוע היבשה האלוף רון-טל מקדיש בימים האחרונים זמן ומחשבה כדי לזרז נושאים שיועלו בכנס, בו אמורים לנאום כמה מהקצינים היותר מומחים בנושא הלחימה הזה. (ק)