במהלך ההפגנה התעמתו המפגינים עם המשטרה ו-16 שוטרים נפצעו קל. שניים מהם הועברו לטיפול בבית החולים סורוקה.

המפגינים מתנועות השמאל הקיצוני "תעאיוש", "קואליציית נשים למען שלום", "יש גבול", "גוש שלום" ו"מכתב הטייסים" נשאו בידיהם דגלים שחורים לאות מחאה ושלטים בהם קריאות נגד "כיבוש". הם החלו את צעדתם מצומת יד מרדכי וכוונתם להמשיך ממחסום כיסופים אל העיר רפיח. הם קוראים לחיילים במקום לסרב ולמתנחלים "לחזור הביתה".

סוכנות הידיעות הישראלית מדווחת כי על אחד מן השלטים שהניפו אנשי השמאל בהפגנה היה כתוב: "שרון, מופז ויעלון - אנשי מלחמה, רוצחים". מן המשטרה נמסר כי שוטרים צילמו את המפגינים ואת שלטי ההסתה שבידיהם ומאוחר יותר תשקל פתיחת חקירה בנושא. בנוסף לשלטי ההסתה, חסמו המפגינים את הכביש המוביל למחסום כיסופים.

בניגוד לפירסומים הרווחים בכלי התקשורת, כולל בגלי צה"ל ובקול ישראל בדבר הפגנת נגד של כמה עשרות מתושבי גוש קטיף אשר עומדים מול מפגיני השמאל ומביעים תמיכה בצה"ל, מבקש ערן שטרנברג דובר מועצת חוף עזה להבהיר כי יחצ"ני השמאל הפיצו את השמועה בדבר הפגנת הנגד והודיעו לכלי התקשורת שתושבי גוש קטיף מפריעים למפגיני השמאל לעמוד ולהפגין במעבר כיסופים. על פי עדותו של ערן, אשר הובאה באתר קטיף נט, רק הוא נמצא במעבר כיסופים ואין במקום שום מתיישב מגוש קטיף הנמצא במקום או המפריע להפגנת השמאל.

שטרנברג קרא לתושבי גוש קטיף להגיע למחסום ולחלק לחיילים מגדנות, דברי מאפה ושתיה לכבוד שבת הקרבה ובאה.

ראש מינהלת התאום והקישור בעזה, אלוף משנה יואב מרדכי, אמר היום בדיון בבג"צ בעקבות עתירה של ארגוני שמאל שטענו כי צה"ל מונע מן הסיוע ההומניטארי להגיע לתושבי רפיח כי כל התרופות שמגיעות לרפיח נכנסות לעיר ואינן מעוכבות בשום מחסום ושאתמול בלילה נכנסה משאית תרופות לרפיח דרך הגבול המצרי.