משגיח בכיר, שפיקח על כל אזור הדרום מטעם מערכת הכשרות של "שארית ישראל", שלח מכתב לפוסק החרדי הרב אלישיב ובו כתב כי הוא אינו יכול עוד לשתוק לנוכח בדיקתו.

במכתב שנחשף בתוכנית האקטואליה של רדיו "קול חי", טוען המשגיח כי מפעלים רבים ממשיכים להוציא סחורה שעליה מוטבעת חותמת הכשר, על אף שלא ביקרו במפעלים אלו בשלושת החודשים האחרונים מפקחים ומשגיחי כשרות מטעם מערכת הכשרות של "בד"ץ שארית ישראל".

הוא טען בין היתר כי משגיח אחד שח לפניו לפי תומו במהלך בדיקה במפעל דגים כי הוא לא יודע מה לבדוק בגלל שלא לימדו אותו.

ואף יותר מכך טוען המשגיח, כי במפעלים מסויימים מקבלים המשגיחים הנחיות המנוגדות בפירוש להלכה.

עורכי התוכנית מסרו לכתב INN כי הם התקשרו לחלק ממפעלי מזון שהיו מצויינים במכתב, ואימתו מולם את טענותיו של המשגיח. מנהלי המפעלים שבחרו מסיבות מובנות שלא לחשוף את מפעלם, אישרו את הדברים ואמרו כי "לא הבינו לאן נעלמו המשגיחים".

אנשי מערכת הכשרות של "שארית ישראל" סירבו להתראיין ולהתייחס עניינית לטענות המוזכרות במכתב.

לבסוף הסכימו להעביר מכתב תגובה ל"קול חי" בו נאמר: "מערכת הכשרות המהודרת שארית ישראל מנוהלת ומפוקחת ע"י הבד"ץ ועל ידי גדולי ישראל. כל טענה ו/או תלונה המגיעה למערכת נבדקת באופן ענייני ומטופלת באופן מיידי".

עוד נכתב בתגובתם: "זה איננו סוד שישנם אנשים בעלי אינטרסים שונים מבית ומחוץ המעוניינים לפגוע במערכת כשרות מהודרת זו, ומשתמשים לשם כך בכל דרך אפשרית כגון בכלי התקשורת למימוש מזימתם".

"אנו ממשיכים לפעול בכל מאודנו להרים את קרנה של מערכת הכשרות כיאה למערכת כשרות לבני התורה על אף כל המלחמות של אותם גורמים עויינים אשר כתובתם ידועה וברורה".
יצויין כי אין בתגובה התייחסות לטענותיו המפורטות של המשגיח.