(תצלום: קטיף נט.)

"השרשרת הישראלית", יוצאת לדרך. במסיבת עיתונאים שנערכה בנוה דקלים הציגו ראשי מטה המאבק של ישובי גוש קטיף את תכניתם לפיה למעלה מ – 150,000 איש יעמדו בז' במנחם אב בשרשרת אנושית צפופה ממחסום כיסופים ועד לרחבת הכותל המערבי בירושלים.

בכותל המערבי יעמדו תלמידי בתי הספר מגוש קטיף לבושים בחולצות כתומות ובלונים בידם. במעבר כיסופים יעמוד חבר כפר דרום הראשונה משנת 1948 וממנו ועד לכותל יעמדו צפופים רבבות אזרחי מדינת ישראל שיקראו לממשלת לישראל לבטל את רוע הגזרה ולבטל את ההחלטה לגרש את יהודי גוש קטיף. ע"פ התכנית המתפרסמת באתר קטיף נט ישירו "חוליות" השרשרת את שירת התקווה ויפריחו בלונים.

בסקירה שנערכה במסיבת העיתונאים מסרו ראשי המטה כי התקבלה התחייבות של ישובי דרום הארץ ליטול חלק בשרשרת ובישובי יש"ע הביעו תמיכה מלאה. עוד נמסר כי בצפון הארץ החלו המטות בפעילותם וגם העברת המידע לישובים במרכז הארץ החלה. בסקירה ציינו כי אזרחים רבים מביעים התעניינות והתפעלות מהרעיון ומתגובותיהם ניתן ללמוד כי רבים מהאזרחים מתעתדים להשתתף.

רפי סרי יו"ר המטה אמר כי מדובר במהלך שמדינת ישראל לא חוותה מימיה, מהלך שיתן את אותותיו בכל רחבי מדינת ישראל. הוא הוסיף כי הסדר והארגון חשובים למטה ולכן יוצבו למעלה מ-600 סדרנים לאורך המסלול. כמו כן מיקום מגרשי חניה והנחיות לכל המשתתפים יפורסמו בעיתונים ובאתר קטיף.נט.

הוא ציין כי לנהגים שיחלפו על פני העומדים ב"שרשרת הישראלית" יחולקו דפי הסבר ובהם התנצלות על העיכוב הזמני בנסיעה.

השרשרת הישראלית אומר רפי סרי היא "מחאה שקטה וצועקת. לא יתכן שהציבוריות הישראלית תתעלם מהשרשרת הישראלית שתורגש היטב לכל אורך הציר".

לדבריו "השרשרת הישראלית" קיבלה את כל האישורים ותואמה עם משטרת ישראל וכוחות הבטחון. (ר)