צה"ל פירסם אחר הצהריים את המסקנות מתחקיר מותם של שני חיילי צה"ל, שנהרגו לפני כשלושה שבועות מירי צלפים של ארגון חיזבאללה, בעת שעבדו בתיקון אנטנה על גג מוצב "נורית" בגזרה המערבית שבגבול הצפון.

בעקבות התקרית החליט הרמטכ"ל להדיח את מפקד גדוד התצפיות של המודיעין בפיקוד צפון וקצין נוסף. מפקד אוגדת הגליל, תא"ל יאיר גולן, יקבל הערה פיקודית.

הרמטכ"ל, רב-אלוף משה (בוגי) יעלון, הגדיר את האירוע כ"חמור וקשה", וקבע כי היה כישלון בשליחת המשימה, בבקרה ובשליטה עליה בזמן אמת.

מתברר כי השניים נשלחו על ידי קצין הקשר של גדוד שחף לתיקון האנטנה בניגוד להנחיות, תוך התעלמות ממצב הכוננות שהוכרז בגזרה בעקבות איומי חיזבאללה לנקום בישראל על ההתנקשות באיש הארגון, ראלב עוואלי, בביירות.

גם בעמדת הש"ג לא טרחו לדווח על כניסת הטכנאים. החיילים עסקו בתיקון האנטנה מבלי שמפקדי המוצב ידעו על כניסתם למוצב.

מהתחקיר עולה כי רק לאחר 40 דקות מתחילת האירוע החלו לחפש אותם. רק חצי שעה לאחר מכן עלו חיילים לגג ומצאו אותם. כלומר, מרגע שהחיילים נפגעו ועד שנמצאו עברו שעה ועשר דקות.

תא"ל יאיר גולן, מפקד אוגדה 91, התייצב בצהריים בבית משפחת אילוז והציג בפניהם את ממצאי התחקיר. אילוז אמר לו כי הוא לא אשם במה שקרה וכי אין לו טענות נגדו. לדבריו, "היתה שרשרת של טעויות שיכלו להיעצר בכל שלב".

החיילים נורו בעת שתיקנו אנטנה על גג מוצב בצפון

איתי אילוז, בן 21 מעפולה ואבישי קוריסקי, בן 24, מנצרת עלית - נהרגו בבוקר בג' באב (21 ביולי). השניים נורו על ידי מחבלי החיזבאללה כאשר עלו על גג המוצב כדי לתקן ציוד.

כתבנו קובי פינקלר דיווח כי סמוך לשעה 11:30 ירו מחבלי החיזבאללה לעבר מוצב נורית. כתוצאה מכך נפגעו שני החיילים באורח קשה מאוד. מסוק הוזעק למוצב, אך החיילים מתו מפצעיהם.

אלוף פיקוד הצפון, בני גנץ, אמר לאחר האירוע: "לא היינו רוצים שחיילנו ייחשפו במהלך פעילות מסוג זה. אפשר כי את המקרה הזה ניתן היה לנהל אחרת".