ביילין אמר כי מניעת קבורת ערפאת בהר הבית היא "מאבק טפשי" וכי אין חשיבות למקום קבורתו. פינס אמר כי הדבר מותנה בהסכמת הפלשתינים להודנה. בתגובה לדברי פינס אמר יו"ר סיעת הליכוד ח"כ גדעון סער כי הם "מלמדים על עומק פשיטת הרגל הציונית בעבודה".

כזכור רה"מ שרון הביע התנגדות תקיפה לקבורת ערפאת באזור ירושלים. הדבר נומק על ידו בצורך למנוע, ומראש, תביעות נוספות מצד הפלשתינים בנושא ירושלים. עם זאת רה"מ הביע נכונות לאפשר לקבור את ערפאת ברמאללה או בעזה.

ארגון נפגעי הטרור "אלמגור" פנה במוצ"ש לשרי הממשלה כדי שיציגו בישיבת הממשלה ביום א' בבוקר את העמדה לפיה אין לאפשר החזרת ערפאת. אלמגור אומרים כי ההלוויה תהפוך לארוע תעמולתי של הפלשתינים ושל ארגוני הטרור על כל זרועותיו ותיצור גלורפיקציה לטרור המוסלמי.

גם מבחינה מוסרית לא ראוי לתת לאיש את הכבוד האחרון, "זה המעט שניתן לעשות לאיש שדם אלפי נרצחים ועשרות אלפים פצועים נפגעו על ידו באמצעות מנגנוני הטרור שהקים ושממשיכים לפעול גם אחרי מותו" אומר מאיר אינדור, מראשי אלמגור, ארגון נפגעי הטרור, " האיש הזה השאיר מורשת של רצח וראוי לכן לקבורת חמור ולא להלוויה מכובדת"

אלמגור פנה במוצ"ש לפוליטקאים במדינות המערב ובישראל שלא להשתתף בהלוויה.
מי שרוצה לעשות כן ראוי שיסור לבתיהם של אלפי משפחות השראלים נפגעות הטרור שהותיר ערפאת ואז יחליט אם ללכת אחרי גופתו של המרצח, אמר הארגון.

הארגון מציין כי אם יוחלט לקיים את ההלוויה כאן יקבלו נפגעי טרור ומשפחות שכולות את פני הבאים במעברי הגבול כשהם נושאים עימהם תמונות יקיריהם הנרצחים.

ביום א' אחה"צ יציב אלמגור חלק מהתמונות ותמונות מתערוכה ניידת ישנה על "טרור ערפאת" מול בניין בניין העיתונות הזרה בירושלים. (ר)