במהלך שעות הבוקר של יום ה' חיסלו הכוחות חוליה של מחבלים בכירים בארגון החמאס.

כוחותינו צרו במשך שלוש שעות על הבית שבו הסתתרו, וקראו לשלושה לצאת. משלא עשו זאת, הרס דחפור את המבנה על יושביו. שניים מהם נהרגו ואחד נפצע קשה. כתבנו קובי פינקלר מוסר שהמחבל הפצוע הוא איאד אבו שחידם, סגנו של המחבל הבכיר קאווסמה שנלכד לפני שבועות אחדים.

ההרוגים הם מועד קוואסמה ועומר איימוני, שדם 104 חללים ישראלים על ידיהם. בין השאר הם היו אחראים לפיגוע הכפול בבאר-שבע ולפיגוע בשדרות מוריה בכרמל. בצידנו לא היו נפגעים.

ליומן "סוגרים יום" של ערוץ 7 התראיין הלילה מפקד כיתת הכוננות של קריית ארבע, שהשתתף לפני שנתיים בקרב עם המחבלים בציר המתפללים בחברון.

הרב שמעון בן עמרם סיפר על השתלשלותו ליומן ערוץ 7:
"הארוע החל כהיתקלות כח צה"ל במחבלים סמוך לציר ובמקום נפצעו 2 חיילים. הקשר עם הכח הראשון ניתק כי מכשירי הקשר נפגעו, והכוחות האחרים שנכנסו לחלץ אותם, נתקלו במארב מתוכנן שפגע בהם. באותם כוחות חילוץ היה גם המח"ט דרור וינברג שנפגע ונהרג במהלך נסיונות הסיוע ללכודים בסמטה".

בשלב זה נכנס צוות הכוננות של קרית ארבע עם עשרה לוחמים לסמטה כדי לסייע. את הצוות הוביל יצחק בואניש הי"ד, שנהרג מהמארב. כוח של חמישה לוחמים נהרג במכת האש הזו. לאחר מכן נכנס כח נוסף, הכח העיקרי, ולאחר שעתיים של לחימה תחת אש, חולצו כל הפצועים וההרוגים מהמקום.
בקרב נפלו שלושה מחברי כיתת הכוננות- יצחק בואניש הי"ד, אלכס דוכן הי"ד ואלכס צוויטמן הי"ד.

הרב בן עמרם ציין כי הוסקנו מסקנות בעיקר ברמה הצבאית, והדברים יושמו. גם בכיתת הכוננות הופקו לקחים בתקווה שלא יצטרכו ליישם אותם.

עוד מספר הרב כי יצחק בואניש היה ממובילי המאבק למען ההכרה בחללי כיתות הכוננות כחללי צה"ל, כאשר נהרג יוסף טויטו הי"ד, חבר כיתת הכוננות באיתמר: "הוא לא ידע שהמאבק הזה יהיה בסוף על עצמו. המאבק הצליח והם אכן מוכרים כחללי צה"ל. הדבר משמעותי בעיקר מבחינת מעמדם ובטקס הקבורה. באזכרות המשפחות יודעות את ההתנהלות המסורתית, ומגיע רק חזן צבאי".

לגבי פעילות צה"ל היום, אומר הרב בן עמרם, כי פעילות צה"ל נעשית בתוככי חברון, לכן קשה לראות מה נעשה שם, אך ידוע כי צה"ל פועל בעומק העיר והפעולות מסתיימות במעצרים או חיסולים.

"צה"ל משקיע מאמץ כדי ליצור בטחון, הדבר מורגש בעיקר בסביבות קרית ארבע, ופחות בצירים". עוד סיפר הרב על טקס הכנסת ספר תורה שנערך במערת המכפלה לעילוי נשמת רינה דידובסקי הי"ד, שנהרגה בדרכה מביתה בבית חגי לעבודתה בבית הספר בקרית ארבע.