"אנו, נציגי הציבור, נחושים ללכת עד הסוף, ולהשקיע לשם כך את כל המשאבים הכספיים והפיזיים, ולפעול בכל האמצעים ההלכתיים והחוקיים העומדים לרשותנו, עד שעירנו תתפטר מחברתך הכושלת והנחשלת, הגורמת לנו, קברניטי העיר, להתעסק בסידורי תנועה ובחילוץ נוסעים מסיוטים החוזרים על עצמם השכם והערב, ואשר גוזלים מעמנו, זמן, מרץ ואנרגיה, האמורים להיות מושקעים על ידינו בפיתוח העיר ובשגשוגה בתחומים נוספים ומגוונים", כך כותב ממלא-מקום ראש עיריית ביתר-עילית, הרב מאיר רובינשטיין, במכתב תקיף ששיגר השבוע למנהל חברת "ביתר תור", מר זאב הורן, וזאת בעקבות הסערה הציבורית הממושכת בעיר, לנוכח קריסת שירותי התחבורה הציבורית בביתר-עילית.

בתקופה האחרונה התגברו התלונות הקשות נגד התנהלותה הכושלת של חברת ביתר-תור, במתן שירותי תחבורה ציבורית נאותים ל-30,000 תושבי העיר. כמות התלונות המגיעות מדי יום ל"לשכה המשפטית" של עיריית ביתר-עילית, המופנות ישירות לחברת ביתר-תור, למשרד התחבורה ולמבקר המדינה, מעידות על קריסה מוחלטת של שירותי התחבורה הציבורית.

במוצאי שבת האחרון התארגנו מאות מתושבי העיר להפגנה ספונטנית נגד הנהלת חברת ביתר תור ונגד משרד התחבורה, הן לנוכח התלונות החוזרות ונשנות על אי מתן שירות הולם, כגון איחורים, ביטול נסיעות ויחס מחפיר ביותר של הנהגים לנוסעים, והן לנוכח העובדה שמשרד התחבורה חתם על הארכת החוזה עם ביתר תור לשש שנים נוספות, מבלי לקיים מכרז כנדרש בחוק, שבגינו אף הגישה העירייה עתירה מנהלית לבית המשפט, צעד חסר-תקדים שטרם נעשה עד-כה על-ידי ראשי רשויות אחרים.

במכתבו התקיף ששיגר למנהל ביתר תור מפרט הרב מאיר רובינשטיין, בפרוטרוט, את השתלשלות היחסים בין ציבור התושבים לחברה, ובמרכז הדברים – התלונות האין-סופיות על היחס המחפיר כלפי הנוסעים וכן הניסיונות הרבים שביצעה העירייה לגרום לביתר-תור ולמשרד התחבורה להעניק שירותים נאותים לציבור תושבי העיר. הרב רובינשטיין מציין, כי "למרות התפתחותה המואצת של העיר, חברת ביתר-תור לא השכילה להרחיב את שירותי התחבורה הציבורית בהתאם לאחוז הגידול המואץ, כן ירבו".

עוד נאמר במכתב, כי העירייה היא זו שהציעה לחברה ולמשרד התחבורה אין-ספור רעיונות והצעות לשיפור השירות, אולם "התברר, שככל שמספר הקווים גדלו, כך התעצמו כמויות האיחורים והדילוגים, והלו"ז המתפרסם על ידכם, משמש כהמלצה בלבד. כתוצאה מכך, מאות אנשים מאחרים לעבודתם, וחלקם אף נקלעים לסיכון ממשי של מקור תעסוקתם".

מ"מ ראש העיר מציין במכתבו, כי "לאות הזדהות עם מאבקם הצודק של התושבים, החשים כמונו, שבאו מים עד נפש, גמלה בלבי החלטה, ואף ראש העיר נענה להצעתי, שבמהלך השבוע הקרוב, נסע אך ורק בתחבורה הציבורית בנסיעות הבין-עירוניות לירושלים ולבני ברק". במקביל, מוסיף הרב רובינשטיין במכתבו, "גם החלטנו על התנתקות חד צדדית, של כל מגע עם החברה, מטוב ועד רע, ואנו ממליצים לתושבים נפגעי-שירותכם להגיש עתירה בביהמש"פ לתביעות קטנות" על הנזקים הכספיים שנגרמו לנוסעים.

"לסיום", כותב הרב מאיר רובינשטיין למנהל חברת ביתר תור, "הנני פונה אליך בפניה גלויה, כנה ואמיתית: הרי במוקדם או במאוחר, תאלץ ממילא, להניח לנו לנפשנו, אנא ממך: עשה זאת שעה אחת קודם, ללא הוצאות משפטיות מיותרות, וללא שתכפה את שירותי חברתך על ציבור שכבר קצה נפשו בהם".