הרב לאו באפרת

הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, הגיע הבוקר (שלישי) לבית ספר באפרת ולאחר מכן הגיע להתפלל בקבר רחל.

רבה של אפרת, הרב שלמה רסקין יחד עם הרב לאו בירכו את 120 תלמידי כיתה א' ו-620 תלמידי בית הספר בברכת הכהנים המסורתית.

הרב לאו אמר בפתח דבריו, "אני מברך אתכם שתשמעו רק דברים טובים ותשמיעו רק דברים טובים ובשורות טובות, תמשיכו לעשות חיל ובית ישראל כולו יתפאר בכם".

בין הורי תלמידי כיתה א' היה גם ראש מועצת אפרת, עודד רביב שאמר הבוקר לערוץ 7, "אני מתרגש היום פעמיים גם בשל בתי שמתחילה היום כיתה א' ופעם נוספת שאני רואה בכל פעם מחדש את הדור הצעיר של אפרת".

לאחר מכן המשיך הרב לאו לקבר רחל שם התקבל על ידי ראש המועצה האזורית של גוש עציון - דוידי פרל, סגן ראש המועצה - משה סוויל ורב הישוב אלון שבות - הרב גדעון פרל.

הרב הראשי אמר כי "שמחה וגאווה ממלאים אותי בביקורי זה. את הבוקר התחלתי בקביעת מזוזה בביה"ס בעיר מודיעין, ונמשך בביקור בקברה של אמא רחל-שמבכה על בנייה".

"אנחנו באים ואומרים לה היום יש לך גם סיבות לשמוח. עם ישראל חזר לארצו ועומד פה ומתיישב בנחלת אבותיו. המקומות בהם אנו נמצאים כאן, זה בעצם הבית שלנו. באנו לבקש ולהתפלל שהקב"ה יאחל לכולנו שנה שמחה, רגועה, שנת גאולה וישועה".

הרב לאו בירך את מפקדי מג"ב השומרים על מתחם הקבר, "בזכות עבודת הקודש שאתם עושים כאן, אני מברך אתכם שתהייה לכם שנה רגועה, שמחה ושלווה, ושלא תהייה לחוצה. כפי שכתוב בסדר הושענות: הושענא נפש בהלה".

ראש המועצה האזורית, דוידי פרל, ברך את הרב לאו על ביקורו בקבר רחל, והעניק לו שי - ספר הסוקר את ההיסטוריה של ההתיישבות בגוש עציון.

ראש המועצה האזורית גוש עציון, אמר "אנו שמחים ומברכים את כבוד הרב לאו, על ביקורו בקבר רחל ובגוש עציון. ביקורו של הרב לאו  היום בקברה של רחל אמנו, בתקופה של מתיחות ביטחונית וכשברקע ישנם דיבורים על ויתורים, מהווה מסר של חיזוק והזדהות עם ההתיישבות ביו"ש ובגוש עציון. אנו מאחלים הצלחה רבה לרב הראשי בתפקידו החדש, ובטוחים כי יצליח במשימתו לקרב את כל עם ישראל לתורת ישראל, ולארץ ישראל".