הדרת הנשים של פרעה
הדרת הנשים של פרעה

ברוח הימים נוכל לומר שהמיילדות העבריות היו צריכות להגיש בג"ץ כנגד פרעה מדוע הוא מדיר נשים בגזרתו להשליך רק את הזכרים לייאור.

בכל שנה בפרשת שמות (פרשת פועה) מקיים מכון פוע"ה כנס בנושאי רפואה והלכה. הכנס משלב בתוכו שיעורי תורה מפי גדולי הרבנים, וסקירות מקצועיות מטובי הרופאים המומחים בתחומם.

הכנס מיועד, בעיקר, לרבנים ורבניות, מדריכי חתנים ומדריכות כלות, בלניות, ואנשי ונשות מקצוע המתעניינים ברפואה והלכה.

מטרת הכנס היא להביא בפני הציבור המשיב בענייני הלכה, וכן בפני אנשי מקצוע ויעוץ, חידושים רפואיים והלכתיים העשויים לסייע להם בעבודתם. זכינו במהלך השנים, שבזכות כינוסי המכון, הפסיקה ההלכתית לקחה בחשבון את חידושי הרפואה העדכניים, וקידמה את בריאות האישה גם במגזר הדתי והחרדי.

לאור מטרות אלו, ישנה חשיבות מרובה שרבנים ואנשי מקצוע מכל המגזרים בחברה הדתית והחרדית, יגיעו לכנס, ולא ידירו עצמם מההשתתפות בו. מי שרגיש לציבור, מודע לכך שרבים ממשתתפי הכנס, אינם משתתפים בכינוסים רפואיים אחרים, עקב תפיסת צניעות שונה, ורואים בכך בעיה הלכתית.

לכן, הורה לנו הראשון לציון, הגאון הרב מרדכי אליהו זצ"ל, לפתוח את הכנס בפני גברים ונשים כאחד באופן שווה, אולם בישיבה נפרדת (דרך אגב, שלחו לנו חוות דעת משפטית שישיבה נפרדת אסורה באירוע מסוג זה, היועץ המשפטי שלנו חשב אחרת), וכן, שהמרצים בכנס זה יהיו גברים. הוראה זו גובתה על ידי כל גדולי הרבנים בציבור הדתי לאומי והחרדי.

אני צריך לציין שזו דעה הלכתית ברורה ולא איזושהי "חומרה", גדולי הפוסקים פסקו כך, הבעייה היא שהלכה זו לא מוכרת כמו שהספיקו להכיר את נושא "שירת נשים"

גדולי עולם ששוחחתי עימם אישית בנושא סוברים כן, כמו (לפי סדר א-ב): הרב שלמה זלמן אוירבעאך, הרב מרדכי אליהו, הרב מאיר ברנדסדופר, הרב משה הלברשטאם, הרב שלום מאשש, הרב משה פיינשטיין (ע"י שליח),הרב מנשה קליין (הקטן), הרב אברהם א"כ שפירא- זצ"ל. ויבדלו לחיים ארוכים- הרב יוסף שלום אלישיב, הרב מרדכי גרוס, הרב שמואל הלוי וואזנר, הרב יצחק זילברשטיין , הרב קנייבסקי (אב ובנו), הרב ניסים קרליץ,- שליט"א ועוד ועוד.

כשפניתי לכל גדולי הרבנים בציונות הדתית קיבלתי הסכמה לכך, ושוב פניתי בימים אלו לרב יעקב אריאל ולרב דב ליאור -שליט"א.

"היצר" הוא יצר חזק וישנם דרכים שונות להתמודד איתו, חושבני שאנשים גדולים כמו גדולי הפוסקים הנ"ל מותר להם לקבוע דרכי התמודדות בעניין, גם אם הם לא נראים לציבור מסוים. (הקב"ה ברא את העולם והוא נתן "הוראות הפעלה" שזו ההלכה) הציבור הלא דתי לא יכול ללמד אותנו כיצד להתמודד, כי אנו רואים את התוצאות שלו בשטח.

במיוחד הפתיע אותי האיומים וההחתמות בתוך העולם הרפואי כנגד מי שיופיע בכנס, רק כאשר אנשי המשטרה אמרו להם שזה דבר פלילי הם הורידו פרופיל.

לא נראה לי שרופאים אלו יפסיקו להופיע, כשוך הסערה, בכנסים של הציבור החרדי.

אבל לעומת זאת שימח אותי שטף הרופאים הגדול שהתקשרו לעודד ורבים מאוד שהציעו את עצמם להופיע בכנס. במקביל התרגשתי עמוקות מגילויי התמיכה הגדולים של הציבור הרחב.

צר לנו, שבמקום לראות את הקידום העצום בבריאות האישה בכלל ובמגזר הדתי והחרדי בפרט, לו זכינו בעקבות הכנסים, יש גורמים (מפני קדושת הגיליון לא אזכיר את שמם) המנצלים בצורה צינית ותוקפנית את האווירה הציבורית השוררת כיום, ומנסים לקדם את האג'נדה שלהם על גבו של מכון פוע"ה.

כמובן שהם אינם מוכנים לדבר, לשמוע ולהבין גם אם נתחנן בפניהם.

בטוחני שנצא כולנו מחוזקים מרעש תקשורתי זה ובעקבות כך נלבן ונלמד כולנו בצורה אמיתית וטובה כיצד להבין אחד את השני, כדי שנוכל לבנות חברה מבינה ואחדותית.

מכון פוע"ה ימשיך לשרת, ללא תשלום, את אלפי הפונים מכל קצוות הציבור, ללא הבדל גזע, דת ומין.