אסור להשאיר את המגרש לשמאלנים
אסור להשאיר את המגרש לשמאלנים

אחד היתרונות הגדולים של אנשי השמאל על הציבור שלנו היא בניתוח המציאות: זה לא שבימין אין אנשים חכמים אלא שלפעמים יש גורמים אצלנו שפשוט מעדיפים לחיות באשליות ולהתעלם מהנעשה בשטח גם אם הם מכירים את הנתונים על בוריים.

כשקראתי את דברי ידידי נעם ארנון שטען כי הדרך הנכונה להתעסק עם סיורי בתי הספר היא "לא להתערבב בתוכם" אלא להשאיר את המלאכה למורי השל"ח מתוך בתי הספר תוך שנעם מדמיין לעצמו מציאות אוטופית לפיה כלל המורים בישראל מעניקים לתלמידים שלהם שיעור וסיור הוגן בעיר האבות הרגשתי ששוב אנחנו מפספסים ומעדיפים להירדם בשמירה : בשעה שגורמי שמאל קיצוני ישלטו על התוכן ויסיתו את התלמידים אנחנו נשב בצד "ולא נתערב...."

למזלי הייתי נוכח בפרומו בשבוע שעבר. בית ספר ליד"ה, אחד מהתיכוניים היוקרתיים בירושלים הגיע לסיור בעיר האבות חברון וגדעון סער ונעם ארנון יכלו לרשום לעצמם הצלחה לכאורה . רק לכאורה.

כבר מתחילת הסיור היה ברור מה הכיוון ומה יהיה אופיו של סיור לימודים "תמים": הצוות החינוכי הגיע בליווי פעילי השמאל הקיצוני מארגון שוברים שתיקה והמנהל לא הפסיק לקבל תדרוכים מאחד מראשי הארגון.

אותו ארגון שמכנה את חיילי צה"ל הגיבורים בשם "פושעי מלחמה", פעיליו מבקשים לעשות דה לגיטימציה לישראל בעולם, ואנשיו ממררים את חייהם של התושבים היהודים בעיר האבות הפך במחי יד ללגיטימי והטקסט של המורים הפך ליותר ויותר קיצוני. נגד המתיישבים, נגד "הכיבוש " ובעד ביטול "האפרטהייד לפלסטיניים " תוך שהתלמידים נחשפים לטענות של צד אחד בלבד . נעם ארנון העדיף להשאיר את המגרש לשמאלנים.

אז במקום שאין איש הרגשתי חייב להגיע ולומר את דברי והאמת שהמהלך נחל הצלחה גדולה:

הצוות החינוכי "הפולרליסטי" היה בהלם. הם הרי היו בטוחים שיגיעו לחברון ו"המגרש" יהיה כולו שלהם. אחד מראשי שוברים שתיקה כמעט ורשם לעצמו ניצחון וכבר ראיתי איך הוא מסתכל על התלמידים אחוז טרף ואובססיה להסית ולהמריד , אך ההצגה התקלקלה עם בואי למקום : כאשר המורה סיפר על כך שערבים לא מורשים להיכנס לאזורים בחברון לא היססתי להתערב וגיליתי לתלמידים את הנתון האמיתי והוא שהערבים מוגבלים לשלושה אחוזים משטחי העיר ואילו היהודים לא מורשים להיכנס לתשעים ושבעה אחוזים מאותם שטחים- אפרטהייד נגד יהודים! כאשר מורה אחר הכריזה בביטחון מופגן כי המשטרה אוכפת את החוק במקום בצורה סלקטיבית מיהרתי להסכים רק שהסברתי לתלמידים שהאכיפה הלא שוויונית היא נגד יהודים. כלפי מאות בתים בלתי חוקיים של ערבים המשטרה לא נוקפת אצבע אך כאשר יהודי מקים מרפסת ללא אישור תוך מספר ימים מגיעה חצי ממשטרת מחוז ש"י והורסת את הבית עד היסוד.

כאשר הורה מלווה סיפר על "הצרות שעושים היהודים לערבים" לא שתקתי והצבעתי בפני התלמידים על כל מקום שבו היה פיגוע או ניסיון לפיגוע בתושבי היישוב היהודי שלא לדבר על ההיסטוריה הלא ממש רחוקה מאירועי תרפ"ט במהלכם ערבי חברון טבחו ביהודים תמימים עוד הרבה לפני שקמה מדינה, עוד לפני שהיה "כיבוש" וכאשר אותם יהודים מסכנים בהם רופאים ובנקאים דווקא חיו בדו קיום עם ערביי חברון ועזרו להם .

את התודה הם קיבלו באונס בנותיהם, ברציחתו של רב הקהילה הספרדית אליעזר חסון על כל משפחתו , בשרפתו של האופה אימרמן שהוכנס בכוח לתוך תנור האפיה בדקירתו של הרוקח הנכה בן ציון גרשון עד מוות כאשר

כאשר הורה מלווה סיפר על "הצרות שעושים היהודים לערבים" לא שתקתי והצבעתי בפני התלמידים על כל מקום שבו היה פיגוע או ניסיון לפיגוע בתושבי היישוב היהודי שלא לדבר על ההיסטוריה הלא ממש רחוקה מאירועי תרפ"ט במהלכם ערבי חברון טבחו ביהודים תמימים עוד הרבה לפני שקמה מדינה, עוד לפני שהיה "כיבוש"

הרוצחים שלמו לו על טוב ליבו ותוך כדי אנסו את בתו לנגד עיניו וקטעו את ידי רעייתו, והירצחם של עוד כ 60 מתושביה היהודים של עיר האבות בהם תינוקות וילדים רק בגלל שהיו יהודים.

כאשר התלמידים שמעו אותי הם הבינו שהמורים מנסים להסתיר מהם את האמת ! . אמנם נותרו מספר תלמידים שהיו נאמנים להנחיות הצוות החינוכי וניתקו מגע וקשר איתי אולם רוב התלמידים התעניינו וביקשו לשמוע עוד למרות האיסור של המנהל ( "הליבראלי") , והיו כאלה שאף ביקשו מספר טלפון והתקשרו מאוחר יותר.

אלה שהתקשרו סיפרו לי על "האיזון" אליבא בית ספר ליד"ה :" עד היום נפגשנו רק עם שמאלנים- אמר לי אחד התלמידים, אבל מיהר לגונן על המורה נדב – תבין אותו הוא שמאלני כך שהוא יותר קרוב אליהם ורוב החברים שלו משם...."

אחרי האירוע בחברון קראתי בעיתון הבית של אנשי השמאל כי "בן גביר השתלט על הסיור , ואסור להמשיך במתכונת הזאת", לא הופתעתי. הם מפחדים :

הם לא רוצים שהתלמידים יפגשו עם אנשי ימין. הם לא רוצים שהנערים הצעירים יראו בעצמם את המציאות ולא יהיו תלויים רק במה שהמורה לשל"ח "מוכר" להם בבית ספר , הם לא רוצים שהתלמידים יגלו שכל הנאורות והליברליזים הם הכל משחק ולמעשה אותם מחנכים נוהגים אחד בפה ואחד בלב: עם ארגון שוברים שתיקה אין להם כל בעיה להגיע לחברון. אין להם כל רתיעה לחשוף את התלמידים להרצאות על "עוולות הכיבוש" , ועל האכזריות כביכול של חיילי צה"ל ועוד סיסמאות כגון דא, אבל כאשר הצד השני משוחח עם תלמידים, כאשר מתנחלים "רחמנא ליצלן " מבקשים להסביר לנערים ולהשיב על הטענות השקריות אז פתאום שוברים את כל הכללים ונעלם החופש והביטוי ::" לא זה ודאי שלא, לא ניתן לבן גביר לדבר בפני התלמידים, הרי מדובר בטענות פוליטיות ואנחנו בבתי הספר אסור לנו להיות פוליטיים....."

הבעיה היא לא איתם. הם צבועים, ומחסדים ודו פרצופיים. הבעיה היא עם התמימות של גורמים מסויימים אצלנו בבית שנותנים לשמאלנים לירוק עליהם וחושבים שזה גשם

אסור להשאיר את סיורי בית הספר בעיר האבות לשליטת הצוותים החינוכיים. אסור להשאיר את המגרש לשמאל הקיצוני. אמנם נכון שיש לא מעט מורים ימניים ו/ או הגונים שילמדו את הילדים היסטוריה כמו שצריך אבל עבור מנהל ומורים כמו מהצוות החינוכי של ליד"ה אנחנו חייבים להיות שם. אסור לנו להפקיר את השטח.