המפלגות התחילו בפרסום המצע שלהם לקראת הבחירות. למרות שכולנו יודעים שמצע המפלגה הפסיק מזמן להיות גורם משפיע בשיקולי הפוליטיקאים, המצע היה ונשאר החלק האידיאולוגי והמצפן של כל מפלגה.

מצע מפלגת העבודה בראשות מצנע הוא מצע אנטי יהודי ואנטי ציוני ביסודו ומקצין את עמדות המפלגה הזו לעמדות מפלגות שמאל קיצוני מן העבר כמו המפלגה הקומוניסטית.

מפלגת העבודה במצעה תומכת בשתי מדינות לשני עמים, אין כאן מסר מעומעם, היא תומכת בהקמת מדינה ערבית ממערב לירדן, נקודה. אם לא ילך במשא ומתן מדיני, יעשו זאת בנסיגה חד צדדית, או למען הדיוק בבריחה חד צדדית מלב המולדת.

מפלגת העבודה גם לא מכירה בירושלים מאוחדת ומוכנה לשוב למצב בו הייתה ירושלים עיר "כשבליבה חומה". וממציאה הגדרה חדשה לעיר הנצח היהודית : "ירושלים על כל שכונותיה היהודיות היא בירתה הנצחית של ישראל. בעיר העתיקה ובאגן הקדוש יונהג משטר מיוחד, שיביא לידי ביטוי את יחודו של המקום לשלוש הדתות". אתם מבינים את הדבר? שכונת רחביה היא הבירה הנצחית, הר הבית הוא אגן קדוש!! ומי יהיה השליט המסתורי בראש המשטר המיוחד? נציב עליון מטעם האו"ם? כוחות זרים כפי שמציע מצע מר"צ?

כדי לבצע את המעשים הנוראים שהזכרתי, הם מדברים על גושי התנחלויות סמוכים לקו הירוק, ואת שאר ההתיישבות ינסו לעקור. או במספרים מוחלטים כפי שמצוין בתכנית המדינית שהכין דני יתום כ-82% מתושבי יש"ע ייעקרו מבתיהם.

את היהודים שיעקרו מאדמתם ינסו לדחוס לתוך הישובים העירוניים הסמוכים לקו הירוק. במקום שטחים אלה יציעו לערבים חילופי שטחים. תכנית שהיא קיצונית יותר אפילו מתוכניתו המדינית הסהרורית של אהוד ברק.

אבל אין די בכך כדי להמשיך בתהליך ההתבוללות שהיא מתכון בדוק להשמדה עצמית, מתווה המצע של מפלגת העבודה גם הצעות נוספות נגד היהדות. תמיכה בנשואים אזרחיים, והמשך חילול השבת בהתרת תחבורה ציבורית. צביונה של המדינה היהודית יכורסם כליל והמשך התהליך לקראת הכרזה על מדינה ישראל כמדינת כל אזרחיה הוא עניין של זמן. ובעקבותיהם יבוא שינוי ההמנון והחלפת הדגל, ושלא נטעה, כל אלה הן הצעות של חברים במפלגת העבודה ונאמרו כבר בעבר הלא רחוק.

נראה שמפלגת העבודה מאמצת רעיונות של קבוצות שמאל קיצוני קטנות שהיו בארץ כמו "מצפן" שבזמנן נראו קיקיוניות אבל זרעי הפורענות נבטו והבשילו במפלגה שבעבר הייתה מפלגה ציונית.

הליכוד אמנם לא שינה את מצעו לקראת הבחירות, מצע השולל הקמת מדינה פלשתינאית והוא סותר את תכניתו המדינית של אריאל שרון שמדבר על הקמת מדינה פלסטינית "כי אין מנוס מכך. "גם בליכוד מונה ראש צוות לתכנון מדיני התומך בהקמת מדינה ערבית ממערב לירדן הלא הוא דן מרידור.

ההיסטוריה מלמדת שמצע מפלגה לא כבל ידי מדינאים וכפי שיצחק רבין ז"ל סטה מה"לאווים" המפורסמים שלו, כך עלול לנהוג אריאל שרון אחרי היבחרו ולסטות מהמצע הלאומי של מפלגתו. מה עוד שחתירתו לממשלת אחדות עם מצנע ומפלגת העבודה הקיצונית עלולים להמיט עלינו אסון גדול, שאסון אוסלו עוד יחוויר לעומתו.

נגד הקמת מדינה פלסטינאית מדברות כל מפלגות הימין האחרות, האיחוד הלאומי, המפד"ל וחרות וגם ש"ס. אבל כאן כנראה לא נלמדו לקחי העבר הלא רחוק מפיצול הימין.

להזכיר כי בבחירות 1992, עלה השמאל לשלטון בגלל פיצול מפלגות הימין ורסיסי מפלגות שלא עברו את אחוז החסימה. כ-90 אלף קולות ירדו אז לטמיון. קולות שחסרו לניצחון הימין, והתוצאה הייתה עלית השמאל לשלטון ואסון אוסלו שהביאו עלינו אדריכליו.

בין רסיסי המפלגות בימין, באותן בחירות, היו אנשים נהדרים ורבנים ידועים, אנשים שרצו להציל את ארץ ישראל, אנשים שרצו לגאול אותה מידי השמאל, אנשים יוצאים מן הכלל שהגישו את הניצחון לשמאל על מגש של כסף.

גם הפעם לא השכילו רובן ללמוד את הלקח. אלא שהפעם מדובר באסון כבד יותר שעלול ליפול עלינו, אסון הקמת המדינה הפלסטינאית.

רק האיחוד הלאומי הצליח לאחד שלוש מפלגות, שמייצגות את כל הטוב שניתן לשאוף בארץ הזאת, התיישבות בארץ ישראל, קליטת עליה ושמירה על ערכי היהדות. רק מפלגה כזו יכולה להוות בלם כנגד הרעיון הנורא של הקמת מדינה ערבית בלב המולדת. מתן קולנו בבחירות הקרובות לרסיסי מפלגות אף שהן לאומיות ודוגלות באידיאלים יהודיים, ינגסו בכוחנו להגן על ארץ ישראל ועלולים לגרום להחלשת מחנה נאמני ארץ ישראל. הן לא יעברו את אחוז החסימה וקולות יקרים ירדו לטמיון. על טעות כזו כבר שילמנו בעבר, אסור לחזור עליה שוב.



אל"מ (מיל.) משה לשם הוא יו"ר עמותת "שנית גמלא לא תיפול".