מראה מאירה
מראה מאירה

היום יום שלנו, מאיר לנו זוויות שונות. אלו מאזנים את מה שלנגד עינינו ומעניקים לנו מבט שונה. מבט שפעמים רבות מאפשר לנו קריצה אל המציאות. וכמה דוגמאות לפניכם:

הדרת נשים ?- להפך!

"סנדי", זכתה לשם עולמי. הסופה בארה"ב מחזיקה באחד מהשיאים של הרס נוראי במדינה הענקית הזו. והנה לא שמענו שום טרוניה על מתן שמות נשים, דווקא לסופות הקטלניות שם. כאילו הדימוי המתאים להרס וחורבן הוא דווקא נשי... קל להניח שאצלנו זה היה כבר גורם להפגנות של ארגוני הנשים. ובאמת, למה לא מצאו שמות מתאימים יותר? עשו או ישמעאל, שוורצנגר או רמבו, יתאימו יותר.

ובעצם, כשחושבים על הנושא, נראה שאנחנו הרבה יותר דמוקרטים וליברלים מהארץ הנחשבת לדמוקרטיה הגדולה בעולם. שם טרם הייתה נשיאה, ואפילו סגנית לא ראינו. בארצנו, המדינה היהודית, כבר הייתה אישה בראשות הממשלה, (ונתעלם מאחרת שאיבדה את הסיכוי לכך, במו ידיה). נשים עומדות בראש מפלגות, והן נמצאות אפילו ברשות השופטת במספרים מרשימים.

איראן

האיראנים מצהירים השכם והערב, בכל פורום אפשרי- כולל מעל במת האו"ם- על רצונם וכוונתם להשמיד את מדינת ישראל. אנשים, נשים וטף. והנה, לא מכבר, שמענו בכירים שלהם המאיימים שאם ישראל תתקוף אותם, הם יפגעו בנו פגיעה קשה ביותר.

כלומר, הברירה שהם מציבים בפנינו היא פשוטה להחריד. או להמתין להתקפה שלהם, כזו האמורה לשלוח את כולנו, היהודים, לעולם הבא. או להקדים תרופה למכה ולהכות בהם ראשונה. ואז לספוג תגובה קשה.

משמע, נוכל לבחור בין חיסול מוחלט, בידיהם, לבין הרס קשה שיותיר מעט פליטים. אז, זו ברירה בכלל? צריך להיות איראני מטומטם כדי לזלזל כל כך באינטליגנציה שלנו. אומנם, במחשבה שנייה, יש מספיק ישראלים שאינם מבינים זאת.

אנשי הדממה וה"שושו".

ההתבטאויות, בתקופה האחרונה, של מסיימי התפקידים הבכירים בגופי הביטחון השונים, מסבירות בבירור מדוע עדיף שיישארו בלתי ידועים גם אחרי סיום תפקידם. רמת השטויות שלהם, עלולה להביא את האויבים למסקנה, שהגופים שהם היו ממונים עליהם, פועלים ברמת המפקדים. מה שיסיר מהם כל חשש מהתמודדות איתם. שתקו כבר, למען השם. (כן, גם השם הטוב שלכם).

כוכבים

מה בין כדורגל לפוליטיקה? בכדורגל מוכתרים הכוכבים לאחר שהוכיחו את הכוח הטמון ברגליהם. בפוליטיקה, הם כבר מוכתרים מעת שפתחו את פיהם. ממש ניצחון "הכול דיבורים". וזאת אגב שכחת דברי חז"ל: מעשיך יקרבוך.

הרב שי פירון

יש לקוות שתואר הרב לא יישלל ממנו במחוזותינו. ועוד בדל מחשבה בנושא, מלבד עצם הזכות של כל אחד לפעול כרצונו. האם כל המתנגדים לשיבוצו ברשימת לפיד, מעדיפים שם אוכל נבלות לתיאבון, ומחלל שבת?

שיריון

אם 52 אחוז מהמצביעים הן מצביעות, ויש גם כמחצית צעירים, למה צריך לשריין מקום לאישה ולעול ימים? האומנם אינם מצליחים להיבחר רק בזכות כישוריהם, ולמצער על ידי בנות המין החזק באמת, או בני גילם? למה הם זקוקים לפרוטקציה?

שיריון 2

נדמה, שעל פי הפרסומת המלווה מועמדים שונים, כדאי לשריין דווקא מקום לקשיש בכל רשימה.

חדשות עתידיות

השבוע, לאחר דבריו גלויי הלב של עמוס גלעד, על מצרים וסכנת האחים המוסלמים, הגדילו לעשות עורכי החדשות. אלו המציאו את החדשות ולא הסתפקו בדיווח על מה שהיה, כדלהן: "במצרים טרם הגיבו על דבריו של עמוס גלעד". נו, מצרים נרפים, למה אתם מחכים? הגידו משהו, אי אפשר איזו התקפונת קטנה על ראש האגף המדיני בטחוני במשרד הביטחון?