לג'ון קרי – עבאס העתק של אסד
לג'ון קרי – עבאס העתק של אסד

ברק אובמה מבקש לשכנע את הקונגרס, למרות התנגדות רוב הצבור באמריקה, כי על ארצות הברית להפציץ את סוריה. הנשיא האמריקני מודיע כי הוא רואה חובה מוסרית ובטחונית להעניש את בשאר אסד על הרג חפים מפשע וביניהם נשים וילדים בנשק כימי בדמשק.

באותו הזמן לחץ ג'ון קרי על ממשלת ישראל לשחרר רוצחים כלואים בישראל שנדונו על ששרפו ילדים ונשים הרות, בני משפחה שנסעו במכונית,  ועל ששחטו ילדים ושברו גולגלות של נערים שנפלו לידיהם. אסד מכחיש כי השתמש בנשק כימי, מנהיג אש''ף, מחמוד עבאס, מתפאר במעשי הרוצחים ומעניק להם כסף רב וקורא רחובות על שמם. ג'ון קרי נראה בתמונה בעתון 'ול סטריט גו'רנאל' מיום 9.9.9.2013 מסתודד עם ארבעה אישים ערבים, מבקש את תמיכתם להתקיף את אסד. שלשה מביניהם הם שרי החוץ של עירק וירדן וסעודיה, הרביעי נציג המחבלים של אש''ף. 

אובמה ביקש מראש הממשלה בנימין נתניהו לטלפן לחברי קונגרס ולשכנעם להצביע עבור ההצעה של הנשיא האמריקני. מר נתניהו נעתר לבקשת אובמה, אבל עליו לעשות באותו זמן צעד נוסף. על ישראל לפרסם בעולם ובעקר בתקשרת האמריקנית מה עשו הרוצחים אשר לוחץ שר החוץ האמריקני לשחרר אותם. להפיץ את תמונות הקרבנות ושמות הרוצחים ולהסביר כי אין הבדל בין אסד ובין מחמוד עבאס וחבורת המחבלים שלו הנקראים 'רשות פלסטינית'.

אין לצפות כי ציפי, שרת המשפטים תעשה דבר לשמור על החוק בישראל ותתנגד לשחרור עוד מחבלים שנדונו למאסרי עולם.  מלבד עברה כאחראית ראשית להעברת תכנית גרוש הישראלי מבתיהם בישובי גוש קטיף, הוכיחה עצמה כחסרת כל יכולת להגן על עמדת ישראל בהיותה שרת החוץ בזמן מלחמת לבנון השניה.  ראש הממשלה בנימין נתניהו כבר נכנע לבקשת קרי ואיבד את היכולת להתנגד ללחצים, וכנראה שותף לכונות ציפי לבני. נתניהו הוא שבחר בציפי לבני להפקיד בידה את האחריות למגעים עם ראשי אש''ף, והוא שמסר לה את תיק המשפטים בממשלתו.

היזמה למסע תקשרת בעולם נגד כונות ג'ון קרי, צריכה לבוא מבין שורות חברי הכנסת של הלכוד. הנשיא אובמה זקוק לקולות חברי הקונגרס, והפצת המידע על הדרישות שלו מישראל, תחליש מאד את טענתו כי הוא פועל מטעמים אנשים בבקשתו להפציץ את סוריה. פעולה ישראלית יכולה להצליח ולחזק את מעמדנו מול לחצי הממשל.

יושב ראש הקואליציה, חבר הכנסת יריב לוין, בעל היכולת האנטלקטואלית הגבוהה, וכושר הנסוח הברור והאמירה הבהירה, הוא המועמד הטבעי לרכז פעולה כזאת. הוא יוכל לסמוך על תמיכת חברי הבית היהודי בממשלה, אוהבי ארץ ישראל ועם ישראל המתחזקים באמונתם בתורת ישראל, לעמוד מול לחצים אמריקנים להכנע להנהגת המחבלים ולשחרר רוצחים אשר דינם מות. בסיעת הלכוד ביתנו חברי כנסת הנקיים מן התסביכים הגלותיים של חולי אוסלו. כמו ד''ר עוזי לנדאו ויאיר שמיר בעלי העמדות של מחנה ז'בוטינסקי אשר ביקש לשחרר את עמנו מן הכניעה והחולשה בגלות של מעוט חסר מגן שיה מטרה נוחה לכל רודפיו.  עקב הרדיפות האיומות וההשפלות של גלויות מזרח ארופה.  חברי כנסת כדני דנון וציפי חוטובלי מיצגים מסורת גאה של קהלות אשר עקב הסטוריה שונה מיצגות עמדה שונה חפשית מן התסביכים הללו.

עתה הזמן לישראל לפעול, לפני התקיפה האמריקנית בסוריה. אחרי התקיפה, עלולים אובמה וקרי לומר לישראל 'פעלנו למענכם, עתה עליכם להתגמש מול דרישות אש''ף, להוכיח כי אתם מכירים טובה לארה''ב'.