בהדרכה של תורה
בהדרכה של תורה

הראשון לציון מרן הגאון הרב עובדיה יוסף זצ"ל העמיד עולה של תורה בתוך ציבור ענק והחזיר בו עטרה ליושנה.

יסוד השקפתו של הרב עובדיה היה שאת התורה והחינוך צריכים להקים דוקא גדולי התורה. כמו בכל גלויות ישראל, גם בעדות המזרח היתה זו התורה ליסוד שמירת הקהילות, שמירת חיי היהודים וקיומם.

הרב עובדיה מיקד את כל כוחותיו למאבק זה של החזרת ציבור משמעותי כל כך אל ברכי התורה כשדוקא כאן בבואו לא"י היו אתגרים גדולים שעמדו בדרכו.

מו"ר הרב צבי יהודה הכהן קוק זצ"ל לימדנו בישיבת "מרכז הרב" שלא רק את התורה ואת היראת שמים מובילים גדולי התורה אלא בארץ ישראל כל המציאות כולה צריכה הדרכה של תורה.

לכן ישיבת מרכז הרב הכילה את כל הגדולים מכל הציבורים. תלמידיו ותלמידי תלמידיו של הרצי"ה מרגישים מחוברים לכל בתי המדרש ואינם עושים הבחנה בין אלו לאלו בכל הקשור לצורך בחיזוקם. אין בין מאות הישיבות שלנו ראש ישיבה אחד שלא יצא עם כל תלמידיו ללוייה של הרב עובדיה, שם יכולת לראות את כל סוגי הכיפות.

גם אצל הרב עובדיה היתה ההדרכה הזו שכל המציאות, הן הצבא, הן הכלכלה - הכל מתחיל מתורה.

גם בימים אלו אנו מתמודדים עם קשיים כלכליים, בעיות רווחה ובטחון, אבל האתגר המרכזי העומד לפתחנו הוא  קומן של מדינות העולם להחליש אותנו ואת אחיזתנו במולדתנו.

הרב צבי יהודה זצ"ל ותורתו היא היא היסוד ל-45 שנות ההתיישבות ביו"ש וברמת הגולן ולחזרה לא"י המקראית. תלמידיו מכהנים ברבנות ובראשות בתי המדרש מקרית שמונה ועד אילת, מחומש ואלון מורה ועד בית אל וחברון.

מפלגת "הבית היהודי" שנוצרה והצליחה מכוחה של תורה מוכרחה לזכור שאף אם את הכלכלה והבטחון מיישמים אנשי מעשה, אבל הכל חייב להתחיל ולהישען על התורה.

אוי לנו אם "הבית היהודי" לא תשכיל להישען על גדולי ישראל והדרכתה של תורה.

ברגעים אלו ממש, מטעם רוה"מ מסור ניהול המו"מ על גורלם של הארץ וההתיישבות בה, בידי מי שהכריזה שהיא נכונה לתת את הכל ואף את ירושלים לידי גדולי האויבים והשונאים שלנו.

המו"מ מתנהל בלי ידיעה של כל מי שנשלח לשמור על א"י אודות תוכנו ותוצאותיו. וממילא אין פוצה פה הדורש את הפסקת המו"מ כמו גם את שינוי הרכב הקואליציה.

אני קורא לבית היהודי לשמוע לגדולי התורה המובילים את הציבור ומדריכים אותו. ארץ-ישראל איננה נישה ואיננה מכון תקנים. היא היסוד לכל הנישות הקשורות בניהול המדינה.

ציבור שחונך על כך שהכל בא מכוחה של תורה מוכרח שרק התורה היא זו שתנהיג אותו. רק כשיש תורה שמדריכה - יש סייעתא דשמיא.