על הרב בנימין וטליה כהנא הי"ד
על הרב בנימין וטליה כהנא הי"ד

חן מיוחד נסוך היה על פניו של הרב בנימין זאב כהנא הי"ד. עליו אפשר היה לראות את הפסוק "לבעבור תהיה יראתו על פניכם לבלתי תחטאו".

ביישן היה, מופנם ואצילי. מהיר תפיסה ומתמיד בלימוד התורה הקדושה. בבחרותו היה גומע בשקידה דפי גמרא, ונבחן מידי חודש על שלושים דפי גמרא במפעל הש"ס של חסידות צאנז. נוח היה לו להתמכר באהבתו לתורה ולהסתגר בבית המדרש. הרי השתעשע באהבת התורה, ומה לו ולשקר המתגולל בחוצות? אך מידת האמת שספג בבית אביו אוהב ישראל הענק הרב מאיר כהנא הי"ד היא שהורתה דרכו.

חשובה הייתה לו הפצת תורת אמת, והתמסר בכל ליבו להפיץ לעם ישראל את הרעיון היהודי. היה כותב בכשרון רב ובלשון בהירה את העקרונות החשובים של היהדות. בלי פחד ומורא מבשר ודם, בלי חנופה מהממסד ובלי שיקולים פוליטיים. והייתה רעייתו טליה הי"ד לעזר לו ומסורה גם היא להפצת אור הרעיון היהודי. כך במשך שנים היה מוציא לאור את העלון "דרכה של תורה", והיא אורזת את הדפים מכניסה למעטפות ושולחת בדואר לכל רחבי הארץ.

בהתמדה ובמסירות. להחדיר בקרב נשמות ישראל את היותינו עם קדוש, עם סגולה, את העקרון החשוב של קבלת עול מלכות שמיים שממנו תוצאות חיים גם בחיים הלאומיים ואת הדרכתה של תורה ביחס לאוייב וביחס לכיבוש כל חלקי ארץ ישראל.תבע את עלבון הבית העלוב, את הורשת האויב מהר הבית אשר שועלים הלכו בו. את תפקידנו לקדש שם שמיים ולהרים קרן ישראל. פעם נפצע קל בתאונת דרכים, ואת עשרת אלפים השקלים שקיבל מחברת הביטוח לאחר תקופה נתן לטובת המשך הפצת העלון.

לעיתים היה נאסר ע"י השלטונות, לעיתים קרובות מחשבו האישי הוחרם, אך היה דבק הרב בנימין במטרה. כך במשך כחמש עשרה שנה.

זכורני שהייתי מביט ארוכות בפניו בעת שהיה מתפלל בתקופת חייו האחרונה, (כשקיבל צו הרחקה מיהודה ושומרון) בבית הכנסת של הרב מרדכי אליהו זצ"ל. היה מתפלל בדבקות ואריכות, והייתה תפילתו במתיקות.

כשנרצחו הרב בנימין וטליה הי"ד בה' טבת התשס"א ע"י הנשק שמסרו פושעי אוסלו לאוייב, היו במכוניתם כשלושים אלף עותקים של דפי "דרכה של תורה" ארוזים ומוכנים למשלוח, רבים מהם מוכתמים בדם. אך את החותם שהשאיר בלבבות המתמידים בקריאת מסריו זרע לעתיד, ובע"ה קם דור חדש שמבקש אמת, ורוצה בכל ליבו לקדש שם שמיים.