ח"כ בר-לב 'ממציא' את קו בר-לב 2
ח"כ בר-לב 'ממציא' את קו בר-לב 2

את האונייה טיטאניק אי אפשר היה להטביע, עד שטבעה בהפלגת הבכורה שלה.

קו מאז'ינו של צרפת היה "בלתי חדיר", עד שטנקי הפאנצר הגרמניים פשוט עקפו אותו. הקוד הסודי הנאצי אולטרא היה "בלתי ניתן לפיצוח", עד שבעלי הברית פיצחו אותו לאורך כל מהלך מלחמת העולם השנייה.

האלוף חיים בר-לב, ועמו כל צה"ל, חשבו ש"קו בר-לב” שהוקם לאורך תעלת סואץ אינו ניתן לחדירה, עד שבוקר אחד, כאשר היהודים צמו בבתי הכנסת שלהם ביום כיפור תשל”ד, המצרים פתחו אותו לרווחה במהלך שעתיים, עם זרנוקי מים.

כל זה מלמד משהו על ערכם האמיתי של מהנדסים וגנרלים "גאונים".

בנו של האלוף בר-לב, עומר בר-לב, הוא ח"כ מטעם מפלגת העבודה בכנסת הנוכחית. ח"כ בר-לב הוא גם קצין צה"ל מעוטר בדימוס. והוא לא סתם קצין מעוטר – האיש פיקד על יחידת הקומנדו האגדית, סיירת מטכ"ל. בנוסף, עמד ח"כ בר-לב בראש חטיבת הבקעה, ועבד עם עמותת 'אחרי' המעודדת גיוס לצה"ל. כל אלה מהווים הישגים גדולים.

אבל ח"כ בר-לב גם חושב, ככל הנראה, שהמציא קו "בלתי חדיר" חדש: הקו הירוק של 1967 (פחות או יותר), או "מתווה קלינטון". בכנס ג'רוסלם פוסט השנתי האחרון בניו יורק, הצהיר כי הוא רוצה לסגת חד-צדדית ממרבית יהודה ושומרון.

זהו מקרה של תפוח שלא נפל רחוק מהעץ. בשנת 2014, בר-לב מושקע במשאלת לב מופרכת, כפי שאביו היה מושקע במשאלת לב מופרכת ב-1973. ולח"כ בר-לב יש את אותה תחושה של עוצמה צבאית בלתי-ניתנת-להכנעה שהיתה לאביו.

ח"כ בר-לב עושה שימוש בשלושה מרכיבים לוגיים-כביכול, בכדי "להוכיח" כי על ישראל לסגת חד-צדדית מיהודה ושומרון, ולתת למי שיבוא, ומה שיבוא, למלא את החלל.

ישראל היא מדינה "יהודית" ובכך שתיסוג מאזורים נרחבים של יהודה ושומרון, היא תשוב להיות "יהודית". למרות שאחרי הנסיגה מעזה ב-2005 נורו 15,000 טילים מעזה על ישראל של טרום-1967, אומר ח"כ בר-לב, “אף אחד לא רוצה לכבוש מחדש את עזה, אז למה אומרים שהנסיגה מעזה הייתה כל כך גרועה? סימן שזו הייתה החלטה טובה".

מכיוון שישראל מרוצה ככל הנראה מהמצב בעזה, היא תשמח גם עם התוצאות של נסיגה חד-צדדית עתידית מיהודה ושומרון, גם כאשר טילים ינחתו בתל-אביב.

ח"כ בר-לב הוא אמנם "הביטחוניסט" של מפלגת העבודה, אבל הוא כשל בהבנתן של עובדות פשוטות.

שלא כמו עזה, האקוויפרים התת-קרקעיים של יהודה ושומרון זורמים מערבה, ואחראיים ליותר מ-50% מאספקת המים של ישראל. את מקור המים הזה יחריבו הפלשתינים, ויטו אותו לשימושם העצמי.אזור עוטף עזה הוא כמעט כולו אדמה חקלאית ריקה, ואילו השטח הסמוך ליהודה ושומרון מחזיק 70% מאוכלוסיית ישראל, 80% מהבסיס התעשייתי שלה ואת שדה התעופה הבינלאומי היחידי שלה


ח"כ בר-לב רוצה להציב כוחות אמריקאיים במדינה הפלשתינית ביהודה ושומרון בכדי להגן על ישראל. אין לח"כ בר-לב בעיה עם זה שאל-קאעידה יהרוג חיילים אמריקניים, ואולי אפילו לנשיא אובמה אין עם זה בעיה. אבל גם אם אובמה מציע חיילים למטרה זו – חברי קונגרס אמריקאיים לא יסכימו לכך. ואם בכל זאת יוצבו שם חיילים וייגרמו להם אבידות, ישראל תואשם בכך והם יוסרו משם, בלחץ דעת הקהל האמריקאית. האם בר-לב חשב בכלל על התסריט הזה?

אזור עוטף עזה הוא כמעט כולו אדמה חקלאית ריקה, ואילו השטח הסמוך ליהודה ושומרון מחזיק 70% מאוכלוסיית ישראל, 80% מהבסיס התעשייתי שלה ואת שדה התעופה הבינלאומי היחידי שלה.

במושגים אמריקאיים, לשגר טיל עם טווח בינוני מעזה לתוך ישראל, זה בערך כמו לשגר טיל מנקודה אחת במדינת צפון דאקוטה לנקודה אחרת באותה מדינה שוממת – רוב הסיכויים שהוא לא יפגע בכלום. אבל לשגר טיל של פתח' או חמאס מהרי יהודה ושומרון לתוך תל-אביב, זה כמו לשגר טיל מברוקלין לתוך מנהטן. בטוח שהוא יהרוג הרבה אנשים.

היהודים שגרים בשדרות ובאשקלון אינם היהודים הוותיקים, המסודרים, המקושרים-פוליטית של תל-אביב. מיליוני היהודים המבוססים של תל-אביב יידרשו כיבוש מחודש של יהודה ושומרון בכל מחיר. אי-יכולתה של ישראל לכבוש מחדש את עזה, וההחלטה לתת לילדי אשקלון ושדרות לחיות בפחד מחפיר, ודאי לא מראה שנסיגה מעזה שיקפה אסטרטגיה פוליטית-צבאית מוצלחת.

כעת, לאחר שאיראן וחמאס חימשו את עזה מכף רגל ועד ראש, כיבוש מחודש של עזה אכן יהיה מרחץ דמים עבור חיילי צה"ל. אבל זה קרה כתוצאה מהנסיגה.

כדאי באמת שח"כ בר-לב יבוא לקונגרס האמריקאי ויאמר לסנאטורים שם ש"התוכנית" שלו למקרה שייפלו טילים על תל-אביב קוראת לכיבוש מחדש של יהודה ושומרון ע"י צה"ל, כאשר חיילי ארה"ב תקועים בין הצדדים הנצים. קולות הצחוק הרועמים של הסנאטורים ילוו אותו למרחקים, גם אחרי שיצא מהבניין.

כאשר קו ההגנה של האלוף בר-לב לאורך תעלת סואץ קרס, ישראל יכלה להיערך מחדש במעברי המיתלה והגידי, מחוץ לטווח טילי הסא"ם המצריים. כאשר קו ההגנה של ח"כ בר-לב לאורך הקו הירוק יקרוס, לא יהיה לאן לסגת בכדי להיערך מחדש. מבחינת ישראל, זה יהיה סוף המשחק.

גרוע מכל, הנסיגה החד-צדדית של בר-לב יוצרת בעיה "דמוגרפית" פלשתינית-ערבית, משום שמאות אלפי – או מיליוני – ערבים פלשתינים יוכלו להיכנס לשטח שיפונה, בלי שבעיית "זכות השיבה" נפתרה.

כשח"כ בר-לב מדבר על הרעיון שלו לנסיגה חד-צדדית מיהודה ושומרון, הוא לא מתבדח. האיש רציני לגמרי. וזו כבר סיבה לדאגה.