השר הסורי זועבי וח''כ זועבי
השר הסורי זועבי וח''כ זועבי

בן החמולה של חנין זועבי החברה בכנסת ישראל הכריז כי לסוריה דמוקרטיה מכובדת. עמראן (= הצורה בערבית של עמרם) אל זועבי, שר ההסברה בממשלת סוריה מסר את דבריו בראיון לאתר הלבנוני 'אל כתאיב' בעקבות הבחירות לנשיאות.

הוא הסביר כי בשאר אסד אינו ממנה את חברי הפרלמנט, אך בהיותו ראש מפלגת הבעת', הוא ממליץ אלו מועמדים יהיו ברשימת המפלגה לבחירות.

חנין זועבי כעסה על מוחמד זועבי השמח להיות אזרח ישראל אך לא הסתייגה מדברי עמראן זועבי החבר בממשלת סוריה, המקום ממנו כנראה היגרה משפחתה לארץ ישראל.

כזכור הייתה זועבי היתה בקרב המחבלים על אנייה אשר ביקשו לפרוץ את ההסגר הישראלי נגד הברחת נשק לרצועת עזה. עתה שבחה את המחבלים שחטפו את ילדי ישראל וראתה במעשיהם צודקים מול ההסגר הישראלי על עזה. לכן, אולי טוב לממשלת ישראל ללמוד מן הסורים איך לנהוג מול מחבלים, ואיך לקיים הסגר על עיר הנלחמת בנו. מה נוכל ללמוד ממה שעשתה ממשלת סוריה בחומס, ולא עושה ממשלת ישראל לעזה?

העיר חומס בסוריה נפלה לפני כשישה שבועות בידי ממשלת אסד אחרי שלוש שנים של מלחמה . המתמרדים שהתבצרו שם נאלצו לעזוב את העיר כי גבר עליהם הרעב בזמן המצור של צבא אסד. על העיר. אסד הותיר בידי המורדים את הבחירה בין כניעה לגויעה ברעב (ג'וע בערבית). באותו הזמן גם הפציץ את העיר והפך את בתי התושבים לעיי חרבות.

היוצאים ממנה ספרו לשליחי העיתונות הבריטית כי הרגו חתולים ואכלו את בשר ואכלו חתולים והרתיחו עשב במים לאכול ולא היה להם לחם. המורדים שמסרו את העיר לידי הממשלה, הורשו לצאת מן העיר, ובתמורה שחרו עשרות אסירים שיעים שהיו בידי המורדים במקום בכפרים סמוכים, והממשלה הסורית השתלטה על העיר.

במשך כל אותה תקופה של הסגר על העיר, לא חש ראש ממשלת תורכיה לשלח מזון לנצורים. החברה בכנסת ישראל חנין זועבי לא אצה להפר את ההסגר ולא קראה לממשלת סוריה לשלח לחם לתושבי העיר. האו''ם לא שלח את השופט גולדסטון לחקור את מי בדיוק הפציץ הצבא הסורי. ממשלת סוריה לא שחררה אלפי מורדים אסורים, אך המורדים שחררו אסירים שהיו בידיהם, ביניהם אזרחי אירן.

אין מידותינו כמידות האויב האכזר ולא ננהג כמותם. אבל נבין מה מקור הגנויים של האו''ם ואירופה כנגדנו. ואל יבואו שרים כמו יאיר לפיד וציפי לבני וראש המתנגדים לממשלה, חבר הכנסת יצחק הרצוג, ויאמרו כי אנו כובשים בארצנו שלנו ולכן אנו מעוררים עלינו את חמת העולם.

להפך, התבוסתנות והכניעה הגלותית מול הפריץ הגוי כמו שהיה במזרח אירופה, הם המזמינים לחץ של מדינות אחרות עלינו. אשר לחנין זועבי, איני מבין מדוע מתכונים לעשות חוק מיוחד נגדה. חברי הכנסת שלנו נחפזים ליצור חוקים מיוחדים ואין זה מתאים למדינה מתוקנת לשנות חוקים חדשות לבקרים. חנין זועבי נשבעה בכנסת אמונים למדינת ישראל ולחוקיה. ברור כי הפרה את שבועתה, ועל זה יש להענישה.