איך להתמודד עם המצב?
איך להתמודד עם המצב?

הבעיה:

בימים קשים אלה של טרור מתגבר, עולה השאלה המיידית: מה ניתן לעשות כדי להתמודד ביעילות עם האלימות הגוברת בארץ, כאשר ברקע קיימים כמה גורמים המשקיעים מאמץ רב להביא את המצב לרתיחה.

בראשם עומדת תנועת חמאס, השואפת להציב את עצמה בעמדת המנהיגות של הפלסטינים, על חשבון הרשות וכדי לתקוע קוץ בעיין של סיסי. מאחורי חמאס עומדת קואליציה של קטר ותורכיה עם אפשרויות כספיות גדולות.

מנגד, אש"ף נאבק על מעמד הבכורה שלו ואיננו יכול להיראות פחות קיצוני מחמאס, שכן אז הוא יואשם השיתוף פעולה עם ישראל. זה המקור לדו-פרצופיות המוקרנת מצד הרשות הפלסטינית: מצד אחד חזות של שיתוף פעולה עם ישראל ומצד שני תוקעת סכין בגבה של ישראל, בהסתה, בחינוך, ברחוב ובמוסדות הבינלאומיים.

קטר מבססת עת מעמדה בעולם הערבי והמערבי באמצעות יציקת שמן על המדורה, בדיוק כפי שהיא עושה עם "מדינת האסלאם", בדו פרצופיות אופיינית לקטר: מצד אחד מימון הטרור של "מדינת האסלאם" ומצד שני מסכה של מי שנלחם בה יחד עם הקואליציה המערבית.

ברקע להתגברות הטרור אצלנו עומדת "מדינת האסלאם" המציגה את הדרך להילחם בצורה מוצלחת באויבי האסלאם: שחיטת האויבים, אלימות מופרזת ושימוש בכלי רכב מהירים המקנים לג'יהאד את תמונת הניצחון המתקדם והסוחף. לא לשווא באו הרוצחים בבית הכנסת בירושלים עם סכינים ארוכות של קצבים.

התשובה:

דבר ראשון, תם זמנו של הדיבור הנכון מבחינה פוליטית והגיע הרגע לומר את האמת כהווייתה. ישראל חייבת להגדיר את הדברים כפי שהם ולקרוא לילד בשמו. אי אפשר עוד לומר על אויב שהוא ידיד, כמו שלא ניתן להעמיד פנים שיש רק בעיה קטנה עם מישהו או משהו.

דבר ראשון על ישראל לומר בפה מלא: הרשות הפלסטינית שקמה על בסיס הסכמי אוסלו היא ישות עויינת, אויב ששם לו למטרה להקים בארץ ישראל מדינה ערבית, לא לצידה של ישראל אלא על חורבותיה. לכן הסכמי אוסלו הופרו בצורה עקרונית ובסיסית על ידי הצד השני וכתוצאה מכך הם בטלים ומבוטלים.

בנוסף ישראל חייבת להפסיק את מימון הרשות הפלסטינית על בסיס ההסכמים הכלכליים שנבנו על הסכמי אוסלו. אין שום מדינה בעולם המממנת ישות עויינת לה, ואין שום סיבה שישראל תהיה המדינה היחידה בעולם שעושה מעשה הזוי כזה.

ממשלת ישראל חייבת להוקיע את אלה בינינו שהביאו עלינו את "המזרח התיכון החדעש", גם אם נשאו בעבר בתפקידים רמים ומכובדים.

2. על ישראל להודיע באופן הברור ביותר שירושלים איננה עוד נושא לשום משא ומתן עם אף אחד. מעולם היא לא הייתה בירה של משהו הקשור לעולם הערבי או האסלאמי, ומעולם לא שלט בה מלך, סולטאן, אמיר או ח'ליף, ולכן הדרישה שהיא תהיה בירה למדינה שאיננה ישראל היא דרישה ללא בסיס היסטורי או חוקי.

3. ישראל חייבת להזכיר לעולם כולו שירושלים היא הבירה העתיקה ביותר בעולם, והייתה בירתו של עם ישראל אלפי שנים לפני שוושינגטון הפכה לבירת ארה"ב, פריז לבירת צרפת ולונדון לבירת בריטניה. אנחנו היהודים עבדנו בירושלים את האל האחד בשני בתי מקדש, כאשר שכנינו היו שבטים נודדים במדבר, שותים יין, קוברים את בנותיהם בחיים ועובדים אלילים ואלילות.

4. ישראל חייבת להזכיר לעולם שיהודה, שומרון ומזרח ירושלים היו אזורים כבושים על ידי ירדן במשך 19 שנים, ממאי 1948 עד יוני 1967. אילו חשבו מדינות ערב שהעניין נכון ונחוץ, הן יכלו להקים בשטח זה מדינה פלסטינית ובירתה מזרח ירושלים, מבלי שאף אחד בעולם יתנגד. הן לא עשו זאת במשל 7000 ימים של שלטון בשטח ולכן אין להן זכות לדרוש מישראל את מה שהן לא דרשו מעצמן.

5. על ישראל לסגור באופן מיידי את כל המוסדות הפועלים בירושלים מטעם הרשות הפלסטינית או כל ארגון אחר שאיננו מדינת ישראל. ריבונות איננה ניתנת לחלוקה או לפשרות, כי מי שמתפשר על ריבונותו מאבד אותה.

6. על המשטרה להוציא צווי הרחקה מירושלים נגד כל פעילי התנועה האסלאמית ובראשם שיח' ראא'ד צלאח וסגנו שיח' כמאל ח'טיב. בהמשך יש לשקול לגביהם צווי איסור יציאה מאום אלפחם ומכפר כנא.

7. על ישראל לסגור באופן מיידי את כל אולפני השידור של ערוצי הטלוויזיה של חמאס הפועלים ביהודה ושומרון.

8. ישראל חייבת לשמור בידיה את גופות כל הטרוריסטים שביצעו פעולות טרור. בכל מקרה, ישראל חייבת לאסור על קבורתם בירושלים ובעיקר בסביבות הר הבית, שכן קבורה במקום זה מביעה הערכה לפעלו של השהיד ויש בכך עידוד גדול לטרור.

9. ישראל חייבת להכריז על בניית שכונה חדשה, התנחלות חדשה או לפחות בניין חדש בירושלים או ביהודה ושומרון על שמו של כל קרבן טרור, למען יידעו הטרוריסטים שהטרור מביא לאחיזה חזקה יותר של עם ישראל בארצו.

10. ישראל חייבת לשנות את האופן שבו היא רואה את אירופה. יבשת זו הולכת והופכת ליבשת אסלאמית, ופוליטיקאים אירופים הולכים ונהיים תלויים יותר ויותר בבוחר המוסלמי. הם חייבים לנקוט עמדות על פי מה שמכתיב להם אזור הבחירה שתושביו הביאו את האיבה ליהודי ולישראל מארצו מוצאם האסלאמיות. אני לא רואה באופק שינוי מגמה, ולכן מבחינת ישראל אירופה היא משענת קנה רצוץ במקרה הטוב וסביבה עוינת למדיי במקרה הרגיל.

11. על הישראלים להפנים את העובדה ששכנינו אינם רוצים אותנו במזרח התיכון, ומבחינתם תל אביב ורמת השרון הן "התנחלויות" לא פחות מעלי, שילה ונווה דניאל. כל "תעשיית השלום" איננה יותר מקצף על פני המים הסוערים של המזרח התיכון: היא הצליחה לסמא את עינינו כדי שלא נראה את המצב מסביבנו, ולשתק את רצונם של חלק מאיתנו להילחם על אדמתנו וחרותנו, אבל לא השפיעה על שכנינו.

12. ישראל חייבת להיכנס למצב נפשי של מאבק רב זירתי, שכן יהיו בעולם רבים המתנגדים לקיומה של מדינת ישראל ויעשו הכול כדי לקעקע את ביטחונה, יציבותה הכלכלית והלגיטימציה שלה. ישראל חייבת להוקיע ברבים אנשים כמו מרטין אינדיק המקבלים מימון ממדינות דוגמת קטר המשפיעה באמצעות הכסף על עמדותיהם הפוליטיות כלפי ישראל.

13. המערכת המשפטית בישראל חייבת להפנים את העובדה שאנחנו במאבק על קיומנו. לא ניתן להתייחס לאויבי המדינה כאל מי שזכאים לחסדי המערכת המשפטית של המדינה. המערכת המשפטית לא נועדה לקעקע את המדינה אלא להשתיתה על חוק וסדר כדי שתוכל לתפקד גם במצבי מאבק.

14. עם ישראל חייב לבטוח בעצמו ובא-לוהיו, ולהיות מוכן לצאת למאבק על קיומו. מאבק זה חשוב לאין ערוך ממע"ם על דירות או כל עניין פוליטי פנימי. שרים וחברי כנסת חייבים להתעלות מעל לבוכהלטריה המפלגתית הצרה ולהתחיל להנהיג עם ישראל במאבקו על ארצו, מדינתו וחירותו.