אתם תהיו בכנסת, למה להתפלג?
אתם תהיו בכנסת, למה להתפלג?

בכ"ז באדר (17.3) ניקרא כולנו לקבוע את עתידה של מדינת ישראל לשנים הבאות.

בימים אלה בהם כולנו עסוקים בפריימריז נוחלים הפלשתינים ניצחונות מדיניים בזה אחר זה. מבלגיה, אירלנד ושאר הפרלמנטים של אירופה, יש להניח שההבדלים בין תקומה לבנט לא נצפים אפילו במיקרוסקופ. יכול להיות שאפילו בשמים זה כך.

ואנחנו-שמתיימרים להציל את מדינת ישראל מאויביה הפנימיים והחיצוניים - עסוקים בחידוד הפערים שבינינו. אלופי הפרשנות על פרשת יוסף ואחיו-מה נגיד כשנישאל: ציפית לישועה?

בימים האחרונים יו"ר הבית היהודי השר בנט הציע לחברי תקומה שריון לשלושת חברי הכנסת מטעמה לרשימה לכנסת. המשמעות היא שבעוד שחבריי ואני משקיעים משאבים ואנרגיה לרוב בהתמודדות בפריימריז, חברי תקומה יכנסו לכנסת בצורה חלקה, עם שטיח אדום פרוש לרגליהם.

כמתמודדת בפריימריז אולי משתלם לי שתקומה תפרוש. לא בדקתי. אולי זה אפילו ייטיב לימין. אבל כמה דם רע יזרום בינינו? אנשים אחים אנחנו. בתוך משפחותינו נמצאים אלה ואלה. השיסוי וההסתה הקיימים בבחירות הכלליות מחלישים את כל העם. לפחות נתאמץ לשמור על הבית שלנו, על לכידותו ועל חוסנו. אורי אריאל. אמר: 'אין צורך להתבייש, אנחנו יותר דתיים'. אדרבה, אז תישארו ותשפיעו.

בפריימריז יש חסרונות רבים שאני נחשפת אליהם עתה, ועם זאת יש בהם גם מעלות ובהם יצירת קשר חי ואמיתי עם הבוחרים, יש דילים ויש קומבינות, אך הציבור הדתי הוא ערכי, איכפתי ומעורב.

אפשר וצריך לתת לו קרדיט שיתעלה מעל הקומבינות אם קיימות. אני קוראת לחברי הכנסת של תקומה – קבלו את הצעת השריון הנדיבה מבנט, צרו את הגשר מעל המים הסוערים ועשו כמעשה הרב בן דהן. סמכו על הקרדיט שצברתם כנציגי ציבור ועל הציבור. אני רציתי לבקש שתתמודדו בפריימריז כמו כולם. אחרי ההצעה אליכם, זה אפילו לא להתמודד בפריימריז. פשוט לא לפלג.