שובו אחים הביתה
שובו אחים הביתה

יחד עם אחינו בני ישראל כואבים אנו עד דכדוכה של נפש את כאבם של היהודים שמתגוררים בצרפת על הרצח הנורא בו נרצחו אחינו היקרים בידי חיות האדם שאיבדו צלם אנוש ואין בהם רחמנות.

שולחים אנו את תנחומינו למשפחות הנרצחים, יהי רצון שלא ידעו עוד צער.

זאת הזדמנות נוספת לקרוא לכל היהודים המתגוררים בגלות- שובו אחים הביתה, בואו לארץ ישראל! לא בגלל שפה יש מקלט בטוח, אלא "כי בחר ה' בציון". זאת הארץ היא ארץ חמדה טובה ורחבה, ורק היא מקומו של עם ישראל. חוץ לארץ אינה מקומו של היהודי! "כי מציון תצא תורה ודבר ה' מירושלים"!

אל תשמעו לקול אותם יהודים המתיימרים לייצג את היהדות הנאמנה אך לדאבון לב שכחו את מיקומה המרכזי של ארץ ישראל בתורתנו הקדושה. הטענות כאילו בארץ ישראל לא תקבלו חינוך תורני לא באות מאמיתה של תורה, הרי לצערנו נשמעו טענות אלו לפני השואה הארורה והתבררו כטעות מרה שעליה שילמו רבבות מאחינו בני ישראל בחייהם ונרצחו ע"י העמלק הנאצי ימ"ש.

המצב הרוחני בארץ ישראל היום טוב יותר מכל מקום בעולם. יש פה מרכזי תורה ותשובה לרוב שישמחו לקלוט אתכם ולהאיר בכולנו יחד את אור התורה.

ולמי ששכח ומדבר כאילו בשם התורה, כדאי להזכיר את מה שכתוב בפרשת השבוע שקראנו זה עתה: כאשר נגלה ה' יתברך למשה רבנו, לאחר שפרעה הכביד את עבודת הפרך ואת עוצמת השעבוד של עם ישראל, מבטיח ה' למשה שעכשיו מתחיל תהליך של גאולה בו המטרה אינה רק שעם ישראל ייצא לחירות מהשעבוד הנורא למצרים אלא "ולקחתי אתכם לי לעם והייתי לכם לאלוקים וידעתם כי אני ה' המוציא אתכם מתחת סבלות מצרים"- שעם ישראל יידעו את ה' ויקיימו את המצוות מתוך קבלת עול מלכות שמיים.

אבל לא זו בלבד המטרה, אלא ה' אומר למשה רבנו שיגיד לעם ישראל: “והבאתי אתכם אל הארץ אשר נשאתי את ידי לתת אותה לאברהם ליצחק וליעקב ונתתי אותה לכם מורשה אני ה'”. ה' מתחיל לקיים את השבועה שנשבע לאבות לתת להם את ארץ ישראל. הביטוי הנפלא כלפי ארץ ישראל הוא "מורשה". ומביא בעל הטורים שהביטוי "מורשה" נאמר גם ביחס לתורה, כפי שאומרת התורה בפרשת וזאת הברכה "תורה ציווה לנו משה מורשה קהילת יעקב". ללמדנו שבזכות התורה יירשו את ארץ ישראל. לצערנו יש שמנסים לנתק את קיום התורה והמצוות מארץ ישראל. עלינו לחזור ולשנן שכמו שארץ ישראל בלי תורה היא כגוף בלי נשמה, כך גם אין שום אפשרות להשכיח את הכוונתה של התורה לרשת את הארץ.

לצערנו יש שמנסים לנתק את קיום התורה והמצוות מארץ ישראל. עלינו לחזור ולשנן שכמו שארץ ישראל בלי תורה היא כגוף בלי נשמה, כך גם אין שום אפשרות להשכיח את הכוונתה של התורה לרשת את הארץ.

יש הטוענים שהם מייצגים את היהדות הנאמנה אבל מתעלמים מהמקום הנכבד שארץ ישראל תופסת בתורה. היהדות הנאמנה באמת היא זו שתורת ישראל בראשה ושומרת על פך השמן הטהור של תורה וארץ ישראל ביחד.

אחינו אהובינו, היהודים מצרפת, הצטרפו אלינו לארץ לישראל!