המשימה הראשונה של בנט
המשימה הראשונה של בנט

סערת הפריימריז מאחורינו, מבול האסמסים, הטלפונים האימיילים נשכחים לאיטם, וכעת יוצאת המפלגה להסתער על קולות הבוחרים בכל יישוב ויישוב במטרה להגיע לעמדת הנהגה בכירה בקדנציה הבאה.

אקדים ואומר, שאינני שותף למקהלות המתאוננים על רשימה "חרד''לית מדי" או "על דחיקת החילונים" החוצה. הציבור בחר רשימה טובה, איכותית ומאוזנת. בסופו של יום אנחנו מפלגה רחבה ודמוקרטית. חברי המפלגה הוכיחו כי הם שקולים ורציניים שבחרו רשימה איכותית המייצגת את רצון הבורחים. בעיניי זה לא מקרי שכל ששת חברי כנסת נבחרו מחדש במקומות גבוהים.

הם הוכיחו את עצמם בקדנציה האחרונה, עבדו קשה, והציבור מבקש להעניק להם קדנציה נוספת כנציגיו בכנסת ישראל. אני חש גאווה להיות חלק בתנועה שמפרגנת למנהיגיה, ושמח להיות שותף למפלגה שיוצאת למהלך גדול של פריימריז בהשתתפות 77,000 איש תוך כבוד הדדי של אחד לחברו, שיתוף, פרגון וחברות ויעידו על כך כל אותם כנסים ומפגשים בהם נכחו כל חברי הכנסת ומעודים רבים יחד כאילו אין התמודדות ותחרות ביניהם זה לא דבר מובן מאליו.

יחד עם זאת, בולטת העדרות בתוך הרשימה ובמקום הריאלי, מועמד אחד המייצג את הרשויות המוניציפליות. בניגוד לפריימריז הקודמים בהם נבחר נציג מקומי (אבי וורצמן, לשעבר סגן רה"ע באר שבע) הפעם, בתוך כל 20 מועמדי המפלגה – אין ולו נציג אחד לנבחרי המפלגה מתוך הרשויות המקומיות.

אין צורך להסביר את הניסון הביצועי הרב שמביא עמו נציג מונציפאלי, אין תחליף, לקשר הבלתי אמצעי עם האנשים בשטח. הנציג המקומי הוא הזרוע הארוכה של המפלגה בישובים, בערים, במועצות השונות וקשר זה משמעותי לתושב לעיתים הרבה יותר מהקשר להנהגה הארצית.

לא סתם בחרו כל המועמדים בפריימריז להתמקד בראש ובראשונה, בנו, החברים המקומיים, לא סתם הם טרחו להגיע לפגישות אישיות, לטלפן, להכיר, ולשכנע רבות דווקא אותנו. – גם המועמדים החדשים ביותר מבינים את ההשפעה המכרעת של ההנהגה המקומיות כל נציג ונציג ביישובו וברשותו.

עם כל הכבוד לרשתות החברתיות, לסרטונים, לאסמסים, וללווטסאפים, בסוף הציבור סומך על אותם אלו שהוא מכיר מהבית, מהשכונה ועל אילו שסייעו לו בטיפול בבעיות היום-יום.

דווקא משום כך, על המפלגה המתארגנת לפתיחת מטה בחירות בימים אלו, להשקיע בראש ובראשונה בשטח-ברשויות המקומיות ובמנהיגות המקומית. להתמקד ביישובים, ברשויות בערים ובמועצות. להגיע ולגעת באנשים. או אם תרצו בקיצור: להתחבר לשטח מחדש. חיבור מחודש ומחוזק.

ומעבר למשימת הבחירות הקרובה, הגיע הזמן לקדם ולהעצים את המישור המונציפאלי לטווח הארוך. למפלגה יש מעל ל120- נציגים מונציפאלים עם כוחות ויכולות רבות ועליה להשתמש בהם, להעצים אותם ולמנפם. שבסוף כולנו שותפים לאותה מטרה ולאותה דרך. הצלחתם הצלחתנו.

אנו, הנציגים המקומיים כבר נערכים בימים אלו לסייע למפלגה בכל הניתן ובכל הדרוש על מנת להביא להצלחתה בבחירות הכלליות וקוראים לכל חברינו בואו והצטרפו אלנו למטות הישוביים.

בעזרת ה' ובהשתדלותנו, נעשה ונצליח.